torsdag 21 juli 2011

Innepyssel

Ja ni... idag blev det ju inne-pyssel, då det regnade ute. Jag släppte ut valparna mellan 8-11.30, sedan var de inne någon timma innan jag släppte ut dem igen. Då hade det slutat regna och har bara duggat lite under dagen, så de har kunnat vara ute i hagen i alla fall - skönt (tyckte både de och vi !)

Jag satte fart och bakade till Brukshundklubben: 5 lådor med choklad/snoddas-rutor, 2 kladdkakor (eg 3 men en blev lite VÄL kladdig - vilket svärsonen inte tyckte gjorde något alls) och 2 tigerkakor... sedan tog sockret slut och det kanske var tur det, så jag fick ta en paus.

I morgon måste jag åka förbi på BK och släppa av alla kakor och rutor mm som jag bakat den sista tiden, så får de ligga i frysen där istället för här hemma...för det börjar bli trångt i min frysbox nu :)

Sedan stylade jag dottern A´s rum. Vi skulle ju bygga en säng med byråer under, men då vi nu bestämt oss för att flytta vill vi inte bygga något som sitter fast i väggen, så jag fick tänka om och möblera på ett annat sätt, men det blev bra! Hon har varit i Täby C hela dagen, och vet ingenting om detta, så det ska bli kul att se vad hon säger då hon kommer hem :)

bilder:





Nu blir det lite Ernst och slapp framför tv´n...

Tjngelingpling!

2 kommentarer:

  1. man måste piffa hemma lite med.... det gjorde jag igår..... =)

    ja nu sommartid , fint väder ( ibland) då hinner man inte med bloggen, men det känns som det inte gör så mycket, det är lika för alla! :)

    SvaraRadera
  2. Så tjusigt.. gillar madonnabilden på väggen :) Ni har haft att göra idag ser jag, och skönt att hon blev lite glad i allafall. Kram

    SvaraRadera