söndag 10 juli 2011

Söndag

Hej hopp! Det första som hände idag, var som alla andra dagar: jag tog ut bäbisarna till hagen under äppelträdet... men hallå - var är alla? Javisst ja... 3 st har ju åkt till sina nya hem!
Nyvaket gav jag dem mat och sedan parkerade jag i sängen igen och lyckades faktiskt somna om (något som bara inte HÄNDER mig???) Vaknade någon timma senare och undrade vad f-n som hände?
Jaja, mannen och jag klev upp och efter frukost på altanen blev det till att åka in till N-e.

Alltså, jag beställde ju en duschkabin på Rusta den 29:e Juni, och den skulle levereras hem inom 3-7 arbetsdagar...men: ingen har ringt? Och konstigt då? Då jag tog fram lappen så hade jag bara uppgett mitt hem nr och den är ju , som ni vet, UR FUNKTION !?! Sedan såg vi i Rusta-bladet att det var rea på en större duschkabin just nu. Den vi köpt kostar 1995 + blandare (795) och duschmunstycket (ca 200)... och den här, som då är 90x90 kostar nu 2495 kr inkl blandare och dusch... hrm... Så vi åkte in till Rusta för att "lämna tillbaka" kabinen, som vi alltså inte fått än... och ville köpa den andra istället, men se SÅ kan man ju INTE göra !?! Nej, nu får vi snällt vänta tills DHL kört ut kabinen till oss, då får vi ta den med oss och lämna tillbaka den och betala en straffavgift om 149 kr - för att de kört hem den till oss (fastän vi inte ens fått den än?) Jaja, vi gjorde så att vi beställde den större också, så just nu äger vi 2 st duschkabiner (fast vi har ingen hemma) och så löser vi det andra då vi fått den första. Lite onödigt för miljön bara, men men... det är RUSTAS problem... (eller... miljön kanske vi alla är ansvariga för..hm... nu blev det svårt...)

Då vi kom hem BADADE vi valparna... de har ju blivit "lätt smutsiga" av att ligga där under äppelträdet i alla dessa veckor, och deras annars så lena päls har blivit nästan sträv... Det VAR gräs där under för bara 5 v sedan, men nu ser det ut som afrika under torrperioden...
Jaha, fram med balja, vattenslang, shampoo och handduk och så hjälptes vi åt, mannen och jag... *PUST* Ni har väl sett då Musse Pigg´s Pluto ska bada ? Typ så var det !!! De ville INTE bli blöta och att shamponeras var INTE någon hit... jaja, vi blev klara med alla sju och släppte in dem i hagen igen. Givetvis kommer de bli smutsiga igen, men nu VET vi i alla fall att det är NY smuts :)

Tyvrr var vi båda DYNGSURA då vi kom på att vi inte hade kameran till hands - VA´??? Jag tror bestämt att mannen HINDRAR min BLOGG-ÅDRA !!!

Nu sitter jag på jobbet och väntar på att mannen ska komma hit och basta och mysa lite. Är mitt sista pass innan "semestern", sedan jobbar jag inte förrän i mitten/slutet av Augusti.

Den här veckan har det ju varit lite FÖR mycket med jobb, valpar osv osv och det ska bli SKÖNT i morgon, att "bara vara" lite...

I kväll kommer Craig ifrån Nyköping för att titta på valpisarna (han som mailade igår) och sedan ringde det en tjej ifrån Bromma som vill komma i morgon eller på tisdag - så det rör på sig!

Dottern F är på väg hemåt och jag ska hämta dem i N-e i morgon kväll vid 22-tiden.

Oj, blev ett långt blogg-inlägg -sorry, det bara blir så ibland!

Till dig som orkat läsa så här långt:
Ha en fortsatt skön kväll!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar