måndag 4 juli 2011

Jaha, så blev det måndag igen...

...och ute småduggar det. Men så länge som det bara småduggar får bäbisarna vara ute. Där de håller till, under äppelträdet är det hyfsat tätt "tak".
I går ringde köparen till den ena bruna valpen och sa att de nog ångrat sig. Hon är rädd att valpen inte ska tycka om henne? De har varit här flera gånger och gosat med honom och verkat helseriösa, men nu verkade hon backa ur..? Hon säger själv att hon har adhd, men inte fått sin diagnos än, så jag tänkte att det är nog sjukdomen som talar ... och sa åt henne att tänka över det en gång till och att vi ska höras i morgon, tisdag för ett slutligt besked... ja, vi får väl se...

I dag ska jag ju jobba 13-17 på gymmet. Ja, inte jobba i form av att lyfta vikter, utan vikariera för vår receptionsansvarige, som ville vara ledig den här veckan. Det ska bli skoj!

I går sökte jag ännu ett jobb, som "Lagerarbetare". Lät ju "så där" kul, men när jag sedan läste texten så verkade det roligare. De söker en deltid till en pr-firma, som ska sköta lagret, mycket datorjobb, och hålla reda på leveranser mm. 60% var det, men kunde bli mer i framtiden. Tja, varför inte?

Ja...så ser min dag ut... Mannen åkte till jobbet i morse, men kommer ev hem en sväng i morgon kväll. Nu har han bara 2 veckor kvar till semestern - skönt! Vi har ju planerat att åka bort tillsammans i några dagar, bara han och jag, men vet inte riktigt vart eller när än... vi får se ...

kramen

3 kommentarer:

  1. Vad trist om de backar, kanske de ändrar sig rätt var det är. Så mysigt med er resa, det tycker jag ni gör rätt i att ta en på tu man hand. Hoppas att ni hittar något bra alternativ. Kram

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med en liten resa, hoppas ni kommer på något bra :)

    Jag ska åka till Maleme, på Kreta, ligger vid Chaniakusten :D ska bli riktigt skoj!

    SvaraRadera
  3. ja jag kan tänka mig att det är väldigt fint :D
    längtar otroligt mycket!!

    SvaraRadera