måndag 25 juli 2011

What a day!

Började med att jag tog ut valpisarna, och det började regna... men inte så mycket att jag behövde ta in dem i alla fall. Sedan kom min lillebror + sambo hit med deras hund, pinschern Kenzo, 9 mån. Lasse och Tessan ska ut till Sandhamn ett dygn, och undrade om vi kunde ha Kenzo hos oss. Visst, en hund mer eller mindre spelar väl ingen roll... TRODDE VI JA !?!
Han vart sååå stressad då de åkte och i all stress glömde han att man bara fick pinka ute... *PUH* Han pinkade på soffan, på soffbordet (benet), i köket, på hallgolvet... ja ÖVERALLT !!! :(

Jag tog bilen till Älmsta för att handla lite. GIck väl bra, tills jag åkte hem...då hörde jag hur det liksom "tog i" bak i bilen vid minsta gupp, lät som ett skrapljud..? Stannade på en busshållplats och ... jodå: avgassystemet hängde helt löst !!! Blev till att ringa efter mannen, som tog mc´n och kom och hjälpte mig att hänga upp det med hjälp av ståltråd... men alltså: VI SKA TILL ÖLAND PÅ SÖNDAG !!! HUR ska det gå till ???

Åkte hem och skickade iväg en låneansökan till banken, och jodå, lånet är beviljat... nu ska papper skickas hit som vi ska skriva på och sedan ska vi skicka tillbaka dem och sedan får vi pengarna... undrar om vi hinner få dem innan helgen ? Vi har hittat en bil, på en bilfirma i S-holm, som vi i alla fall tror att vi vill ha... EXAKT likadan, förutom att den inte har några bucklor, inget spräckt lyse i bak, ett helt spolarstycke i fram, ingen rost och har gått 10 000 mil mindre, är 4 år nyare... Men: Samma modell - och samma färg! :) Varför byta om man trivs? *hahaha*

I morgon ska mannen ringa och fråga lite om bilen så kanske vi åker dit. Vårt lik får de ta i inbyte, oavsett vad de ger för den. (fast DET tänker vi ju inte berätta för DEM - så klart!) Jaja... FORTSÄTTNING FÖLJER !!!

kramen

1 kommentar:

  1. Jädrarns vilken aktiv dag! Inte varje dag man får torka upp så mkt efter någon! Jippe vad INTE kul....
    Skönt med pengar till ny bil =)
    kram

    SvaraRadera