lördag 30 juli 2011

Packa?

Ja, det kanske börjar bli dags att packa inför Ölandsresan? Näää.. är ju flera timmar kvar...haha.

Började dagen med att vi inte hade något vatten?  Dottern F och pojkvännen D skulle till Upplands Väsby och fira hans mammas 40-årsdag, och de insåg att de inte kunde sitta här och vänta på om och ifall vattnet skulle komma tillbaka, så de tog en buss 08.20 till Väsby. Tokar! (Naturligtvis kom vattnet strax efter de åkt, men det kunde de ju inte veta)

Maken åkte till Uppsala för att hämta dottern A som kom med tåget ifrån Mora och Mormor. Hon fick hoppa in som valpvakt direkt då hon kom hem, för vi var bjudna till våra vänner Markku och Maria, som precis flyttat in i huset de byggt på i 5 års tid. Var en trevlig tillställning och vi åkte väl därifrån typ runt 20-tiden.

Hem, släppte ut valparna (åh - jag kommer SAKNA dem !!!) och fixade lite i köket och nu är klockan redan 23:21 och jag har inte packat en pryl ???

Vi har ju inte bråttom i morgon, så det ordnar sig. Jag kommer GIVETVIS ta med mig datorn!!! Ni ska INTE slippa mig, även om jag kanske inte sitter uppkopplad 24-7 , förstås!

En annan udda sak som får åka med på semestern är VÅGEN !?! Har ni någonsin hört någon som tar med sig vågen då de åker bort? nä, jag tänkte väl det... men jag frågade maken och han sa bara: "Bäst att du tar med dig den, annars kommer du nojja sönder, och inte vilja äta någonting alls på semestern..." och det ligger faktiskt någonting i det - så den åker med! :)

kram kram

1 kommentar:

  1. Härliga ni.. Njut av era dagar på Öland, så skönt att få komma iväg. Vi lär ta dagstripper här under veckan, men nästa helg skall vi uppåt landet. Man får passa på nu när man har semester. Njut en massa och du, låt vågen ligga i bilen och testa om du kan klara dig utan den ;) Kram

    SvaraRadera