söndag 3 juli 2011

Oj, vad hände med lördagen???

Ja ni... jag var aldrig vid datorn igår??? Är jag sjuk??? Nej, har bara haft väldigt mycket annat för mig,så ni får förlåta en dålig update!

Vad vi gjorde? Ja, vi var och handlade och sedan hade vi 2 besök av valpköpare, och även besök av en valpköpare ifrån förra kullen, som var här med brossan Enzo.

Eftersom det var fint väder blev det grillad fläskytterfilé, vi älskar verkligen det här! Blir väldigt saftigt och gott. Själv har jag gått över till att äta 3 shakes och en tallrik med lite sallad och ca 100 gr protein. Kände att magen behövde det. Jobbigast är väl att jag inte är hungrig eller sugen alls då vi ska äta, så jag får liksom "tvinga" i mig det, och intala mig att det är för magens skull... Jag känner en känsla av att det är "onödigt" att äta då jag inte är hungrig/sugen, men det är ju just det där jag måste jobba med. "Jag äter för att leva, jag lever inte för att äta" (vet inte vem som sa det från början, men det är ett bra citat, tycker jag)

...och svisch så hade lördagen försvunnit och i natt blev det ett himla oväder med åska och blixtrar - härligt!

Dotterns buss anlände till Taizé ungefär vid 12-tiden, som beräknat. Resan har varit lång men de verkar haft kul. Fick ett sms: "Det blir inga problem att ha roligt här, de säljer både vin och cider i baren...Oyak ;)" Hm... det var ingen på föräldramötet som ens NÄMNDE alkoholförsäljning i Oyak (Är alltså baren, där man samlas på kvällarna) och ledarna har varit där förut ??? Hrm... jag skrev tillbaka: "Du tar första bästa buss hem igen! ;)" Alltså: jag är INTE orolig för något sådant, så allt var bara på skämt!

Ryggen är värre än värst idag, humöret är sänkt och orken bara finns inte...

kram kram

2 kommentarer:

  1. Jag har med gjort annat än suttit vid dator, gud vad skönt det är!!!
    Tur med passet men fasiken va dyrt!!

    Puss fina Jenny

    SvaraRadera
  2. Och vad jag har gjort det mesta av helgen vet du redan, fyrkant som fyrkant. Är inne på sista säsongen, men det får bli paus nu.. jobb inatt. Vad skönt att hon är framme som hon skall nu. Kram

    SvaraRadera