torsdag 5 januari 2012

Den här veckan är inte som andra...

Nej, för det här är en "kort-vecka", men ändå är den ju lika lång som alla andra, eller? Jo, men Jenny, man JOBBAR inte lika mycket som andra veckor - aha!

I måndags åkte mannen till jobbet, precis som vanligt, men det kändes väldigt tomt här efter att han varit julledig. Det löste sig dock, för på tisdagskvällen kom han hem, för han skulle till verkstan och hämta prylar onsdag morgon. Så jag fick en extra natt med honom - så där mitt i veckan ! *smile*

Och igår åkte han till jobbet igen och på eftermiddagen åkte jag in till honom. Han ville att vi skulle åka till Bromma Blocks (!!!) för att kolla in rean på Jack&Jones, och självklart var jag inte svårflörtad. "Då ska jag hitta mig en svart, kort trikåkjol..." tänkte jag.

De har en väldigt vacker isprinsessa bredvid rulltrappan, tyvärr gör hon sig inte lika bra på bild som i verkligheten...

Jag försökte ta ett kort då jag åkte upp, men det blev inte alls bra, så ni får nöja er med dessa bilder...

 Jaja, hur som helst kom vi dit och gick i ALLA affärer och INGEN hade en sådan svart trikåkjol som jag ville ha ???

Mannen hade sett en tröja på J&J innan jul som han hoppades fanns med på rean... men icke... men tro nu inte att shoppingrundan blev helt förstörd av detta, inte för mannens del i alla fall. Han hittade nämligen ett par jeans (50%), 2 T-shirts för 150 kr, en jacka (70% rabatt - hade kostat 1399 kr!), ett skärp för 50 kr och ett par typ vita converse (70% rabatt) och för allt detta betalade han 975 kr !!!

SUPERBRA SHOPPING!

Efter att ha gjort ännu ett försök att hitta trikåkjolen, i affärerna vi redan varit i, så gav vi upp. Han skjutsade mig till Danderyd där jag (och hans kassar) tog bussen tillbaka hem.

Och idag kom han ju hem och är nu ledig till måndag - härligt!

kram kram

1 kommentar:

  1. Men du.. DU som är så duktig med maskinen kan sy dig din egna kjol, precis så som du vill ha den. På tal om kjol, jag håller på att virka en, trodde aldrig att jag skulle hitta på något så galet, men nu ser jag bilden framför mig om hur jag vill ha den. Bara att hoppas att slutresultatet blir detsamma. Kram

    SvaraRadera