onsdag 18 januari 2012

Det finns saker som man talar tyst om...

eller rättare sagt inte vill nämna alls ... och därför har jag inte heller nämnt det här i Bloggen... Men nu har dottern F frågat flera gånger varför jag inte visat upp hennes julklapp till mig, så jag antar att jag nu får ta tjuren vid hornen och stå fördetta som jag helst bara vill glömma och aldrig mer prata om...

På julafton läste dottern F upp en julklapp till mig ifrån henne: "Och den här måste du öppna då jag ser på!" ok..?

Och ut ur paketet kom denna:


En söt liten väska till...


Mina nyinskaffade LÄSGLASÖGON !?!

Hjälp !!! Hur gammal är inte jag nu, då jag måste ha LÄSGLASÖGON ???
Det här är en STOOOOOOOOOOOOR kris i mitt liv
- jag som ser så bra !?!
eller..?
När jag tog på mig dem såg jag hur mycket MER jag såg helt plötsligt, och sedan jag börjat använda dem kan jag inte läsa eller lösa korsord utan dem längre...

...och dottern F, hon visste precis vad hon ställde till med - undrar vems humor hon har ärvt ?
*Big smile*

3 kommentarer:

  1. Söt väska.. ;) En annan har ju läsglasögon med, och det började jag efter min grå starr operation när jag var 38 år.. Haha, hur gammal är man inte då när man får grå starr ? det händer ju bara gamlingar *kram*

    SvaraRadera
  2. Hihi vilken otroligt söt liten väska! Hittar jag en sån så ska jag köpa en till min mamma med :)

    Kram

    SvaraRadera