torsdag 5 januari 2012

Veckans real life

Yohanna är en rolig prick som jag beundrar för alla roliga real-lifeutmaningar hon kommer på, och jag ser fram emot varje veckas utmaning. Den här veckan handlar det om nyårslöften, målsättningar, stora som små...

Ja, vad ska jag säga... det här är nog första nyåret som jag GLÖMDE ge mig själv något nyårslöfte. Helskumt!

Självklart är mitt mål att hitta min "trivselvikt" som jag inte har någon aning om var den är??? Hur jag ska göra det? Ja, jag vet faktiskt inte... har man vägt 132 kg och varit stor i "hela" sitt liv så är det inte så lätt att veta. Men jag får väl köra på som tidigare, och liksom anta en vikt som jag TROR jag trivs med, se till att hamna på den och sedan försöka hålla den så pass länge att jag känner om det är DÄR jag ska vara..?

Ett annat mål är ju att hitta ett deltidsjobb, men det målet är ju svårt att uppfylla så där bara på vilja, eftersom det också måste finnas jobb att söka... men jag kör på som jag gjort hittils, skickar in ansökningar och cv´n och hoppas på att någon ska tycka att jag är intressant nog att anställa. Vad mer kan man göra ?

Jag gillar målsättningar och kommer säkert ha många mål även under det här året, men det här är väl dem jag kan komma på så här på rak arm.

krami

2 kommentarer:

  1. I år var första gången mitt enda löfte bara handlar om MIG! Jag har lovat mig själv att ta mer vara på just mig. Inte bara bry mig om andra utan sätta mig själv som nummer ett mer!

    SvaraRadera
  2. Halloj!
    Nu ligger sammanställningen ute:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/january/sammanstallning-av-real-life-nytt-ar.html
    Tack för att du var med.
    Hoppas du är med nästa vecka igen.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera