måndag 30 januari 2012

Provjobbat!

Helgen gick åt till att... må dåligt. Trist men jag känner mig fortfarande "halvsjuk". Har himla ont i bihålorna, men "inget mer" liksom... men men... antingen bryter det väl ut, eller så får jag gå så här tills det försvinner igen. We´ll see...

I dag har jag "Provjobbat" på Poraths guld. Jag var där 10.30-14. En sak som jag blev varse om var att nu säljer folk sitt guld. I reklamen säger de ju att man får ca 350 kr/gram - men det är ganska missvisande, då det handlar om 24 karats rent guld. I dag var priset 185 kr/gram för 18K guld. Men det var många kunder som kom in och sålde sådant som "bara legat i lådan"...

Det gick väl bra att jobba, även om jag inte gjorde så mycket mer än observerade, ställde frågor, kollade runt i alla lådor (finns hur många pryttlar som helst i den butiken!) osv osv Nu är det tre till som ska provjobba den här veckan, sedan får vi se vem de bestämmer sig för.

Då jag åkte därifrån kände jag hur ONT jag hade i ryggen :( Men jag tror att om jag skulle få jobbet så får jag tänka mer på vilka skor jag använder och att jag kanske kan sitta lite, vilket jag inte gjorde alls idag.

Då jag kom hem var det dags att ha butiken öppen, och där var det DRAG idag! Hyllorna ekar tomma och det är tur att jag får hem mer redan imorgon!

5 kommentarer:

  1. Gott att du kom iväg och fick provjobbat! Det är så skönt när man kommit över gränsen.Jag sålde lite byrålåds-guld för ett tag sen. Tyckte inte det var mycket men fick ändå 3000. Pengar som gjorde mej mycket glad!=)
    Hoppas det inte blir värre med förkylningen!
    Kram Kram1

    SvaraRadera
  2. Härligt att ha det gjort. Nu håller vi tummarna för att just DU får jobbet!!!

    Har en likadan förkylning. Den ligger där och gör mig matt. Bryter inte ut helt utan retas bara :(

    SvaraRadera
  3. Hoppas på din tur med jobb. Det ska nog bli bra.

    SvaraRadera
  4. Hoppas på tur för dig, du har ju vanan med din egen butik så du ligger säkert bra till. Kul att ha fått testat på det. Kram

    SvaraRadera
  5. Vad kul !! Hoppas dom nappar på dig :)
    kram monika

    SvaraRadera