onsdag 18 januari 2012

*gäsp*

Ja, idag är jag TRÖTT!
Klev upp 7.30 och ställde mig i duschen. Kl 9.00 skulle jag ju vara på anställningsintervju och jag såg till att vara där några minuter innan. De hade lagt upp det lite som en "Speed-dating" och de 2 anställda och ägaren av butiken ställde frågot. Var SUPERTREVLIGT !!! Meningen är att ägarinnan så småning om ska sluta jobba i butiken och då finns det alltså chans att öka på sina timmar. Lät ju jättebra!

Ja, så nu är det bara att vänta..

Då jag kom hem och knäppte på datorn blev skärmen blå och det kom upp en massa konstig text...jag förstod att det var något om att den crashat (!!!)  Men då jag sansat mig lite insåg jag att den kunde fixa det själv och nu är den igång igen.

Men det fick mig att tänka till lite. Det kanske är dags att göra den där säkerhetskopieringen som man alltid tänker att man ska göra -men aldrig gör... har den crashat en gång kanske den gör det snart igen?

Ja, jag ska ta och kopiera över lite saker, för "säkerhets skull"

I kväll ska jag åka in och träffa mannen igen. Vi ska inte göra något särskilt, bara umgås lite...

kramiz

1 kommentar:

  1. Hua ja. Detta med datorer och deras crashar är ett stort orosmoment i livet. Jag skaffade ju ny för ETT år sedan och den har redan slagit upp den där blåa skärmen flera gånger.
    Sånt ger ÅNGEST.
    Ska den redan gå sönder?
    Så jag la över det viktigaste på en extern hårddisk. I fall att ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera