tisdag 31 januari 2012

real life : en doft ifrån förr

Ja, veckans tema hos Yohanna är en doft ifrån förr. Jag fick lov att småle lite då hon skrev om sin "doft ifrån förr" - för jag har samma!

Då jag känner lukten av bensin, då blir jag liten igen... varför? Jo, för min pappa jobbade på:


På den tiden (nu pratar vi 70-tal) gick det till så på bensinsstationerna att det kom ut någon ifrån bensinmacken och TANKADE ens bil... hallå, vad hände med DEN servicen ??? *haha* Pappa var bilmek, och sedan dess "gillar" jag bensindoften... (men jag vill poängtera att jag INTE är en sniffare!)

En annan doft som frambringar minnen är doften i farmors hus. Nu såldes det huset för snart 10 år sedan, men de som köpte det bor inte där mer än några veckor på sommaren, så det skulle förvåna mig om farmors doft inte finns kvar i huset. :)

Ja, det var lite dofter ifrån förr!

kram

5 kommentarer:

  1. Ha ha ha vad bra, en till bensingillare ;)
    Så var det på 70-talet och HÄR kommer det fortfarande ut gubbar och tankar åt en IBLAND. Min svärmor säjer att hon åker inte dit de inte tankar åt henne. Hon kan nämligen inte tanka sin egen bil :(

    Återkommer med sammanställningen i morgon.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  2. God Afton!
    Då var sammanställningen av veckans real life klar och ute:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/february/sammanstallning-av-real-life-en-doft-fran-f.html

    Tack så mycket för denna omgång. Nästa vecka kör vi igen.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  3. Detta ämne är så kul att läsa om för man får verkligen återblickar i sitt egna liv! Man blir påmind hos andra och man känner igen!=)
    Ha en underbar torsdag!
    Kram Miriam

    SvaraRadera
  4. Själv hade jag ett dieselminne ;-) Och Esso, vilken nostalgi, härligt!

    SvaraRadera
  5. Vad kul det var det här med dofter... ju mer man läser andras minnen och tankar så kommer de dofterna till en också.. Både min farmors och min mormors hem luktade speciellt.. Och nu luktar mammas hem likadant som mormors :-)

    Ha en fin fredag.

    SvaraRadera