söndag 1 januari 2012

2012

Är det det här året vi ska dö? Somliga påstår det. Själv känner jag mig lite halv-död idag... seeeg, men har ändå varit iväg och jobbat 2 timmar på gymmet, i receptionen och hade hela tre motionärer där - heder åt dem som kom iväg dit på årets första dag!

Gårdagen gick i rasande tempo... och ändå blev jag sen med allt?

Våra vänner Nicke och Eva-Karin skulle komma och fira in det nya året med oss. De skulle fixa för- och efterrätt och vi varmrätt. Vi tog ett "säkert kort": fläskytterfile med ett täcke av champinjoner, haricoverte, och creme fraiche med franska örter, ugnsrostade rotsaker och potatisskivor i Air Fryern.


De skulle komma vid 18-18.30 och 18.00 såg det ut så här:

 Men mannen greppade telefonen och ringde dem och sa att de inte behövde ha någon brådska, så det gick bra. Då de kom var allting dukat och klart och vi kunde börja fira.

Förrätten blev gratinerad hummer och till efterrätt en glace afour, sedan åt vi även lite ost och kex, snittar mm... ja, hela kvällen går ju lite ut på att småäta för att fördriva timmarna, men faktiskt kändes det som att kvällen gick riktigt fort.

Kajsa fick sina droger redan vid 18.30 och nästa dos vid 22.30. Första fyra timmarna bara VÄGRADE hon att lägga ner huvudet och slappna av, men vid ca 23.30 kunde hon inte hålla emot längre, så hon sov så gott vid tolvslaget och blev inte alls störd av fyrverkerierna <3
Tuffla satt och tittade i fönstret, och Stella... ja, hon märkte nog inte ens att det hände något där ute :)

Vi drack "Gula änkan" och skålade in det nya året på vår balkong.
Sedan fortsatte vi att bara sitta och prata tills klockan var runt 3 då vännerna skulle bege sig hemåt genom skogen (tar ca 45-50 min att gå). Men då de kom ut på stora vägen kom en gemensam bekant åkandes och plockade upp dem och körde dem hem, så de slapp gå i den kalla natten.

...och idag har vi då varit lite sega... och det är väl precis så det ska vara den här dagen?

krameli


2 kommentarer:

  1. Hallojsan
    Jag spelar inte "alfapet" men jag är frånvarande på bloggarna ändå. *Skratt*
    Jag är fast i mormorsrutors träsket. Virkar lugnt och stilla med tanke på tummen. Mycket tid går åt till att slappa och se på film framför tv:n dessa dagar. Lite jobb var det förra veckan och innan jul var det mycket jobb då vi flyttade till vår nya förskola med alla kartonger och dyligt.
    Tror även att detta året gav rekord i frosseri av skumtomtar. Vågen unviker jag. Vet att jag har förfallit med råge. Börjat med pulver igen och har ångest över att jag inte fixar att hålla viktet. Kläderna stramar. I går sydde jag en kjol i svar plysch- damen i affären hjälpte mig att mäta men kjolen blev ändå inte så lång som jag ville att den skulle bli, hade nog inte räknat med att höfterna sväljen en del tyg.
    Letat länge efter en svart trikåkjol som kan vara som en förlängning till alla mina tunikor och klänningar. Kanske syr jag en ny.
    Nu skall jag ta och dricka lite frukost. Kramis Mamma Mia

    SvaraRadera
  2. Nog skall det vara segt, även för mig som fick jobba, men jag skall inte klaga jag fick en fin nyår på jobbet. God fortsättning vännen. Kram

    SvaraRadera