onsdag 25 januari 2012

Flytta hem?

Jag vet inte hur många av er som vet det men jag är ju uppvuxen i en liten Jämtländsk by som heter Tandsbyn (2,5 mil söder om Östersund). Då jag slutade skolan flyttade jag ner till min pappa i Roslagen och då kunde jag väl aldrig tro att jag ens skulle tänka tanken på att flytta tillbaka...

Varje gång som jag åker upp till Jämtland känner jag ett inre lugn...det är så vackert och känns så "hemma". Och ju äldre jag blir, desto mer bejakar jag "jämten" i mig...kanske kallas det för att mogna, inte vet jag ;)

Och häromdagen satt jag och tittade runt lite på hemnet och hittade detta:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-tandsbyn-ostersunds-kommun-sattarvagen-3-3250336#.TxxlIjYICVY.facebook

Det här huset ligger inte långt ifrån det hus som jag växte upp i, bara lite snett bakom...skogen bakom är alltså "min" skog, där jag sprang/åkte skidor/lekte cowboy och indianer... nostalgi!!!

Och priserna är ju helt SJUKA !!! 875 000??? Vi skulle kunna sälja det här huset, bli 100% skuldfria och köpa det KONTANT !?! Tänk känslan: INGA BANKLÅN !!! Bara betala det som det "verkligen kostar" att leva... wow!!!

...tyvärr finns det två nackdelar i det här: Snö och myggor... Å andra sidan är det inte sådana här slaskvintrar som vi har här på kusten utan ren kyla med torr luft. Det går liksom inte att jämföra med den luften vi har här... -10 grader här kan kännas värre än -25 grader där uppe.

Jaja... tanken är ju lockande, men jag tror inte min familj är lika lättövertalade som jag... hahaha

kramiz

1 kommentar:

  1. Klart ni ska upp till Norrland och andas frisk luft och må gött !
    superfint hus !!!! jag blev nästan själv sugen :)
    kram monika

    SvaraRadera