måndag 16 januari 2012

I dag börjar jag!

Ja, idag ska jag börja mitt "nya"liv... med det menar jag egentligen bara att nu får det vara nog med att vara "slav" under min dåliga rygg. Jag måste komma igång och träna, måste hitta det som fungerar för mig, och det jag absolut måste börja med är att få in mer regelbundenhet i mina långprommisar med hundarna. Så det får bli veckans mål: att promenera med hundarna och försöka få det att fungera igen.


Så i dag tog jag på mig alla kläder och begav mig ut på vår långrunda, som tar ca 80 min att gå. Härligt! Ja, ni ser ju själva på bilden - tre lyckliga hundar (Stella ser dock lite halvgalen ut med tungan hängande...)

...och hur tror ni jag mår nu då? Jo, det gör ONT i ryggen, men vad då... det hade det ju gjort i alla fall... Självklart kan jag inte börja vrålträna, det förstår jag också, men att promenera är ju absolut inte något farligt så det kommer jag fortsätta med. Sedan ska jag även försöka komma igång med crosstrainern, men vi får se om jag avvaktar några dagar och låter promenaderna liksom "sätta sig" först.

Så, Veckans mål: att få in rutinen med våra dagliga långrundor igen!

1 kommentar:

  1. Jättebra, och kanske att promenaderna hjälper det ryggonda. Ont ska med ont förgås eller ;)
    Allvarligt så sa de till min far när han hade väldiga problem med ryggen efter att ha opererat sig där, att promenader var det bästa, som mjukade upp musklerna. Sitta still bara förvärrade saken. Då blev allt stelt och hårt och ännu ondare.
    I alla fall, lycka till.
    Hälsningar
    Yohanna

    PS Veckans real life handlar om matlagning:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/january/real-life-matlagning.html DS

    SvaraRadera