söndag 13 februari 2011

Dag 12: min vardag

Min vardag... ja, min vardag är ganska behaglig. Jag har sedan jag blev med barn varit hemma-mamma/hemma-fru.
Min dag ser ut ungefär så här: kliver upp, går ut med hundarna, tittar på lite såpor medan jag skriver några brev till alla mina brevvänner, städar, tvättar, fixar middag, skjutsar barnen då det inte går bussar, tränar 3-4 kvällar/vecka...

Sedan 15 år tillbaka har jag ju jobbat som teamledare och konsulent för Tupperware och i och med det har jag ju varit borta och jobbat om kvällarna. Och sedan Sept 2009 är jag ju även Rådgivare för Cambridge viktprogram. Och där har det ju precis visat sig att jag fått en möjlighet att expandera och jag funderar just nu på om jag ska hålla kvar vid TW eller satsa helt och hållet på CK.

Jag har ju också en man som jobbar borta under veckorna, så mån- fredag är jag "ensamstående" mamma med allt vad det betyder...

Jag gillar ju inte att vara stilla, så därför är jag även köksansvarig och instruktör på Roslagens Brukshundklubb. Jag bakar allt fikabröd och matbröd vi säljer i cafeterian på klubben, lagar maten som serveras på våra tester och tävlingar...och så håller jag 1 kurs/termin.

Catering på hobbynivå har jag ju också och det mesta jag säljer är smörgåstårtor och vanlige tårtor. Jättekul!!!

Jag försöker fylla mitt liv med roliga saker, upplevelser...och har MASSOR av intressen, såsom djur, brevskrivning, pyssel, sömnad, fotografering, laga mat och bakning, målning, skriva noveller, träna (framförallt boxning) och så gillar jag faktiskt att köra bil! Och allt detta ingår i min vardag :)

...och så bloggar jag ju och läser era andras bloggar !



Dag 1: Självporträtt
Dag 2: Favoritpryl
Dag 3: En familjemedlem
Dag 4: Min hobby
Dag 5: En gammal bild
Dag 6: Tema ”grön”
Dag 7: En bild som jag aldrig lagt upp
Dag 8: En favoritbild
Dag 9: Dagens
Dag 10: Detta gör mig glad
Dag 11: Tokigt
Dag 12: Min vardag
Dag 13: Tema ”ljus”
Dag 14: En vinterbild
Dag 15: Kärlek
Dag 16: Självporträtt i svartvitt
Dag 17: Ett ögonblick
Dag 18: Känslor
Dag 19: Här bor jag
Dag 20: Tema ”olika”
Dag 21: När jag var liten
Dag 22: Mitt beroende
Dag 23: En sommarbild
Dag 24: Detta gör mig glad
Dag 25: I all hast
Dag 26: Detta skrattar jag alltid åt
Dag 27: Tema ”två”
Dag 28: Väder
Dag 29: Nyaste bilden på mig själv
Dag 30: Valfri bild

2 kommentarer:

  1. Du har verkligen fullt upp och det är ju bra när man gillar att ha det så. Jag arbetar ju heltid och arbetar på Lions var femte vecka på vår loppis. Arbetar i kyrkan vilket jag har dragit ner på. Sjunger gospel. Återförsäljare av Aloevera produkter vilket jag 95% bara köper till mig själv alltså inget betungande.
    För ett par år sedan sydde jag vetevärmare på löpande band.
    Lever nu ett relativt lugnt liv och öfröker flyta med i familjens andra aktiviteter.
    Kramis Mamma Mia

    SvaraRadera
  2. Fullt upp läser jag, som här trost jobb.. konsulent åt oriflame och alpnering, och tills bara för ett tag sedan så hade jag även en butik oxå ;) Men vi är nog lika när det gäller det, svårt att vara stilla. Kram

    SvaraRadera