tisdag 8 februari 2011

Tisdag och dotterns biljett är bokad!

Ja, idag har vi bokat dottern F och kompisen B´s biljetter till Rihanna-konserten i Globen den 2/11. F hade fått ett presentkort på 500 kr på Ticnet, och då vi bokade biljetterna till Idol-finalen bokade vi via nätet och då kunde man inte använda presentkortet (som går ut 31/3-11) så nu ringde jag ticnet istället, men hör och häpna: de tar bara kortbetalning, och man kan inte betala med presentkortet??? Nej, istället har de nu dragit pengarna ifrån mitt kort, och så får jag skicka in presentkort + bokningsnr och så sätter de tillbaka pengarna till mitt konto...ehhh...var inte det väldigt krångligt??? För att vara ett så stort företag tycker jag det är stenålder att de inte hittat någon bättre lösning..?

Jaja, jag får ju tillbaka pengarna, men ändå...meningen med att ge bort ett presentkort är ju inte att innehavaren ska få en massa krångel och måste ligga ute på pengar...

Och nu är det alltså bokat: de ska gå på Rihanna! Kompisen B kommer att få sin biljett av sina föräldrar i födelsedagspresent, så säg det inte högt!!!

Nu återstår bara att vänta till November då...*haha* men hallå, först ska vi ju ha vår, en lång sommar och en varm höst :)

kram kram

1 kommentar: