lördag 26 februari 2011

Dag 25: I all hast

Ja, i all hast tittar jag in här och skriver ett litet inlägg. Skalade potatis till middagen vilket jag inte borde, då jag är allergisk mot stärkelse, men med 2 doser bricanyl fungerar det ju...haha...men nu kan jag knappt skriva utan att skriva en massa fel, pgr av att händerna skakar så...

Vår kära Kajsa har ju börjat löpa...och jag som är sååååå valpissugen !!! Men, Baloo, som ju är Tufflas pappa (en jaktlabrador) börjar bli gammal och har inte varit så pigg på att göra några barn, så där har jag gett upp hoppet. MEN: så kom då min kompis V med ett inlägg på facebook: "Du kan få låna Scapa" (som då är en bordercollie)...Kajsa är ju 25% border collie, så det skulle ju inte vara helt fel, men det kommer bli väldigt aktiva valpar och jag måste hitta rätt köpare till dem. Men det skulle helt klart bli en väldigt fin agility/lydnads hund...hm...jag ÄR sugen, det ska erkännas...Men den här gången sa jag inte ha någon själv...

Jaja... det blev vild diskussion runt matbordet igår och det slutade med att mannen sa: "Ni får ta hur många valpar ni vill, jag lägger mig inte i det, men jag vill inte heller ta hand om dem..." Till saken hör ju då att han ligger borta på veckorna, är endast hemma på helger och valparna är leveransklara tills hans semester börjar...så: VAD är problemet???

Måste nog ringa V och prata lite mer i veckan, så får vi se...

Nej, nu ska jag kolla klart på melodifestivalen och sedan får jag nog lägga mig, om inte i sängen så i alla fall på soffan...

så... i all hast: Ha en trevlig fortsatt lördag !!!

kramz

6 kommentarer:

  1. Samma här, är helt tokig i turkos :)
    Grekland hade vatt nice, vill så gärna åka dit.

    Mår du bättre nu?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Envetet som en lus är jag väll inte men en kollega har semester och min andra kollega längtar nog efter mig nu. Det ser ku bättre ut om jag går och jobbar och testar pm det går. Tog en Diclofenac och två Alvedon så det skall nog bli människa av mig med. Valpar låter ju roligt. Hoppas ni får till det då med tilltänkt pappa. Kramis Mamma mia

    SvaraRadera
  3. sv: Men din mespropp! Så illa är väl inte min mat inte! DU som är kräsen ;)

    Usch en valp, söta men massa jobb!! Mår du bättre nu?
    Puss fina!

    SvaraRadera
  4. Tackar :)
    Ja det är obehagligt som bara den, men förhoppningsvis så försvinner det med det andra.

    Det var så lite så ;)

    SvaraRadera
  5. spännande att ev. få en kull valpar :) men en massa jobb naturligtvis...

    grattis till din viktnedgång !

    ha en skön söndag
    kram

    SvaraRadera
  6. Ahh, kanske hela huset fullt med valpar snart då ;) Ja det är väl bara att slå slag i saken. Nu pustar jag ut här. Först säng och sedan njuta av 5 dygns ledighet. Kram

    SvaraRadera