onsdag 23 februari 2011

Dag 22: Mitt beorende

*haha* ja, det här blir lätt! ALLA som någon gång umgåtts med mig VET att jag är beroende av Cola Light. Faktiskt så är det viktväktarnas "fel" då det är NOLL POINTS i cola light och det var då jag började med deras diet (för typ 22 år sedan)som jag också började dricka cola light. Och sedan har jag fortsatt. Och visst, det ÄR väl inte bra att bälja i sig det, och allt sötningsmedel osv osv
MEN: Jag röker inte, dricker alkohol någon eller ett par ggr/år (och då väldigt måttligt) och jag tycker att jag lever ett HÄLSOSAMT liv i övrigt - så då kan väl jag FÅ HA detta beroende???

Min svärmor talade om att hon hört att man fick benskörhet av cola, andra människor hävdar att sötningsmedel ger cancer, light-produkter gör dig tjock (hahaha - eller hur???) ... ja, många är invändningarna mot min "drog", medan jag tycker den är ganska oskyldig jag... :)


Men: jag ÄR en beroendemänniska och det är något som jag skulle behöva jobba med.

5 kommentarer:

  1. haha vi har samma beroende, jag dricker det nästan varje dag :O du då?

    SvaraRadera
  2. ÄLSKAR Cola zero!!! Är med beroende, men hellre det än cigaretter eller annat skräp!

    sv: Ja du.. inte illa, känner mig skitmallig ;) Å tänk att du känner mig hihihi

    SvaraRadera
  3. Någon last skall man ha sägs det. Jag varken röker eller dricker alkohol. Vin bara vid festliga tillfällen.
    Jag dricker Funlight, inte varje dag kanske men när jag är inne i en "bantningsperiod" eller när jag pulvrar då blir det mer.
    Men en dag som denna är det lätt att ta till "spriten" Upptäckte en mörk fläck under tejpen. Där under gömde sig ett sår till!! Slängde mig på telefonen och innan plastikkirurgimottagningen stängde och fick en tid i morgon 9.15. Suck!! Kramis Mamma Mia

    SvaraRadera
  4. Äsch några laster måste man få ha. Och säg det som inte är farligt idag ? Kram

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas att det läker över helgen. Meningen är ju att jag skall börja arbeta då. Vet inte vad läkaren tycker om det men det lär han väll tala om.
    Kramis kramar och sov så gott.
    Mamma Mia

    SvaraRadera