fredag 4 februari 2011

Sötaste ungdomarna!

Ja, jag måste väl tillägga att jag inte är så förtjust i att ungdomarna är borta på fest, även om jag VET att de inte är intresserade av alkohol mm, men ändå... men, så ringer dottern F kl 22.15 och säger: "Vi sitter på bussen in till N-e nu, kan pappa hämta oss?" VA´??? Då JAG gick i nian...ja, jag vill inte ens minnas vad vi hittade på på våra fester...men en sak är säker: Vi åkte INTE hem 22.15 !!!

Men, det är väl bara att tacka för att de är så förnuftiga, och jag misstänker att vi kommer "få tillbaks" med dottern A. Hon är liksom mer lättpåverkad av kompistryck mm men: den dagen den sorgen!

I morgon ska det vara herrmiddag här hemma. Jag frågade mannen vad han tänkt bjuda på, och han säger: Den där "geggan" vi åt i söndags... *haha* Ja, om jag inte kände honom så väl skulle jag väl bli sur för att han kallar min mat för "geggan", men jag vet ju att han inte menar något illa, utan att det snarare var en komplimang att han tyckte om min nya pasta och kycklingrätt :)

Själv tänker jag sitta nere i sovrummet och titta på melodifestivalen, medan "herrarna" sitter här uppe och moffar i sig både det ena och det andra...Funderar på att baka mini-semlor till dem (och oss andra också), men vi får se vad morgondagens dagsform säger om det.

Ska nog snart försöka sova lite igen...

kramen

1 kommentar:

  1. Underbart så länge det är så..

    Jag hade faktiskt inga direkta problem med mina döttrar, de skötte sig. Däremot nu när de har flyttat hemmifrån så festar den ena rätt bra vad jag kan förstå, men än så länge sköter hon sig. Hon är ju dock 21 år så hon får ju göra som hon vill. Min andra som är 19 år.. ja hon har jobba varje heklg nästan så hon har inte ens ork att festa ;)

    Kram

    SvaraRadera