fredag 4 februari 2011

Fredag kväll

Jaha, så blev det fredag kväll och jag tittar på Let´s Dance.
Dottern A sover över hos en kompis, och dottern F med pojkvännen D är på 16-årsfest med sina kompisar. Jag skjutsade dem till Norrtälje, där de sedan skulle ta bussen ut till Rådmansö, där festen är. Sedan får mannen åka och hämta dem, då bussarna inte går så sent ute på landet.
På vägen in säger dottern F: "Det är liksom alltid jag som organiserar oss, och jag har liksom ett kontrollbehov..." Jag bara skrattade och sa: "Ja, vem kan du brås på..?"och så skrattade vi tillsammans.

Varken hon eller D är ju på fest ofta, faktiskt är nog det här den första "riktiga" festen där jag kan misstänka att det kommer att finnas de som inte är helt nyktra, men ingen av "Mina" ungdomar är intresserade av att ens smaka, och det är så skönt. Ju äldre de är då de testar - desto bättre! Och så är det ju det här med att bor man som vi gör så måste de ha skjuts hem, vilket gör att man har en väldigt koll på dem! Jag har även en bra relation till deras kompisar så jag tror att jag är en av dem som de skulle "våga" ringa till om någon händer.

D har för den delen blivit uttagen till att boxas i junior-sm, längre fram i vår. Det ska bli superroligt att kolla på!

krameli

1 kommentar:

  1. Har du vunnit gissningstävlingen ;) Ta en titt!

    Svårt med tonåringar!!! Hoppas allt gått bra!

    SvaraRadera