söndag 27 februari 2011

Söndag och febern håller i

Ja, vad är skillnaden ifrån igår? Febern är i alla fall den samma och jag börjar ärligt talat att LEDSNA på detta! Så idag har jag bestämt mig för att stanna i sängen så mycket som möjligt och försöka att bara VILA och bli FRISK...tror ni det kommer att fungera?

För över 1 år sedan ringde ett företag som heter NPC och ville sälja tvättmedel till mig (eller snarare till min firma) och jag köpte en hink. De senaste veckorna har jag sett att ett 031-nr ring mig och då jag inte känt igen det har jag slagit upp det på hitta.se och sett att det är NPC som ringt...I dag ringde de igen, och jag svarade. Jo, då var det så här förstår ni: "Vi har en åkare uppe i Sthlm som brukar köpa stora partier ifrån oss och nu i veckan har han gått i konkurs och då ringde vår chef upp oss och sa att vi nu får erbjuda kunder i närområdet att köpa fem tvättmedelshinkar med 1000 kr rabatt, och då tänkte jag att du skulle få vara en av dessa..."
Ehhh...VARFÖR har de försökt ringa mig i 3 veckor då, om denne "åkare" gick i konkurs nu i veckan??? Jag frågade inte utan sa bara att med de där 5 hinkarna kan jag tvätta i 10 år, och att jag inte är intresserad, och har köpt tvättmedel ifrån Tvättex (som jag varit kund hos i flera flera år). "Lägg din tid på någon som är intresserad istället, så du inte behöver jobba i onödan så här på en söndag, ha en bra dag!" Blev mitt svar.

Valpar ja... det råder lite delade meningar här hemma huruvida vi ska para med en border collie eller inte. Hur svårt blir det att hitta "rätt" köpare? Nu är jag ju instruktör och har känningar i "rätt kretsar" och det skulle bli väldigt fina valpar, det är jag säker på.
Sist fick vi ju inte mindre än TIO stycken och det var lite väl många...blev ett himla jobb. Å andra sidan har man nu gjort det en gång och har kunnat tagit fram lite bra "rutiner" och vet vad som väntar...ja, JAG är sugen i alla fall! Måste ringa V och höra hur allvarlig hon var då hon erbjöd att låna ut Scapa, och få lite mer info vad han har för sjukdomsstatistik bakåt i leden osv.

Dottern F och pojkvännen D såg en RÄV utanför vårt köksfönster idag. Den lunkade sakteliga över tomten och in i skogen, bara några meter ifrån huset? Jag sa genast att de måste gå ut och titta till Suzy Q, kaninen, ute i sin bur. Men hon mådde så bra så...hrm...rävar ÄR fina, men jag vill inte ha den strykandes runt husknuten. De har ont om mat nu, och det är väl därför som de kommer så nära inpå antar jag...

I morgon ska jag skjutsa ungdomarna till Uppsala och vet ni...då ska jag gå på IKEA ! De ska åka till Fyrishovsbadet och spendera dagen där, men jag ska bara skjutsa dit dem och sedan åker jag till Ikea och sedan hem igen. Har lite småprylar som jag ska handla.

I kväll blir det ju till att jobba i receptionen på gymmet mellan 19-21 och sedan ska jag snabbt hem för att se Big Brother. Måste se vilka som nomineras mm.

Ja, mer än så händer de tinte här...jag ligger i sängen och tänker inte kliva upp förrän jag måste fixa lite middag och senare åka och jobba.

Ha en skön söndag !!!

kramar

3 kommentarer:

  1. Oj rävar ska man akta sig för nu, dom kan bära på dvärgbandmaskar. Illa illa :(
    Men skönt att kaninen Suzy Q mådde bra.

    Mindre kul att du inte mår bra dock, hoppas att din vila hjälper.

    Tack så mycket, jag ser ingen skillnad själv, det gamla har väl etsat sig fast på min närhinna.
    men jisses, 12,5 kg, det är ju hur mycket som helst. Jag kan inte fatta det...

    Kram och krya på dig, vila nu!!!

    SvaraRadera
  2. Du ligger väl i sängen nu ? *hihi* det kan vara svårt att ligga där när man har bestämt sig, ja nu börjar jag att ladda upp inför ledighet, jag skall egentligen jobba Tisdag natt men då har jag en annan som arbetar åt mig :) Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas att "sängvilan" har gjort nytta och att du känner dig bättre och utan feber!
    Kramelikram
    Mamma Mia

    SvaraRadera