tisdag 1 februari 2011

Danska?

Ja, jag började titta på något program på tv4 + där de säljer lyxhus i Danmark. Och rätt som det är så upptäcker jag att jag ju sitter här och skriver på datorn och fastän jag inte ser på tv´n så FÖRSTÅR jag ju vad de säger !!! Och det har jag faktiskt mina år i Tupperware att tacka för. Då jag började för snart 15 år sedan ( i sept i år) kunde jag inte ett ord Danska, men då vårt huvudkontor ligger i Köpenhamn så är även stora delar av våra konferenser på danska. Och genom alla dessa år har jag alltså börjat FÖRSTÅ språket! Bara så där liksom... *S*

Men jag låter bli att försöka prata Danska i alla fall för då blir det nog inte rätt... Moahaaaaa

4 kommentarer:

  1. Ja sött så jag dör med paret!!!

    Danska är väl inte svårt alls?? Okej,, jag är skåning ;)

    SvaraRadera
  2. Danska är ju svårt att förstå annars. Rätt konstight det där, jag säljer oriflame och många konferanser utomlands är på engelska, samt översättning på många olika språk men inte till svenska, trots att det är ett svenskt företag. Kram

    SvaraRadera
  3. Ja haka du på :) Nu är mitt första inlägg ute.. OCH utanför protokollet, jag har köpt kameran NU ;) Kram

    SvaraRadera
  4. haha jag fattar noll av danska iallafall!! :P

    oj, vilka jäkla tråkiga priser ;) men gulliga ändå på nå sätt!
    kram

    SvaraRadera