söndag 20 februari 2011

Söndag = jobb i receptionen på gymmet

Jaha, nu sitter jag här igen. Det är bara 15 grader i lokalerna 'brrr* men som tur är har jag fått en värmefläkt här i "repan" så jag slipper frysa ihjäl...

Nu är det också dags att skriva upp sig på sommarschemat. I vanliga fall jobbar vi 2 timmarspass, men för att man ska kunna vara lite mer ledig på sommaren och planera semester mm så står man 6 st 4 timmarspass. Jag har nu skrivit upp att jag ska jobba: tis 6/7, ons 7/7, Sön 10/7, sön 21/8, ons 24/8 och ons 31/8 mellan kl 17-21. Tänkte att det är bättre att "klumpa ihop" passen lite i början och slutet, istället för att stå en dag här och där...har jag tur är det väldigt lite folk, så hinner jag kanske träna lite själv också för 4 timmar är ganska lång tid att sitta här i ett sträck.

Dottern A är hemma !!!
Jag åkte till M och A ville stanna, men när vi sedan pratade så insåg hon att det var enklare för oss alla om hon kom hem, och M sa att hon kan väl komma och bo hos dem någon mer gång om hon vill. Så hon åkte till dansen och kom sedan hem. Jag har ju rensat lite i hennes rum då hon var borta...nu ligger alla Disneyfilmerna nere i förrådet...kändes lite sorgset att packa ner dem ,men VEM tittar eg på dem??? Nej just det...och skulle vi bli sugna så finns de ju nere i förrådet i alla fall, så vi kan gå och hämta upp dem :)

Verkade ändå som att dottern A var ganska nöjd med att vara tillbaka i hemmets lugna vrå...

Den här helgen har inneburit alldeles för mycket SKRÄP då det gäller intag av föda...hrm...men: det är en ny dag i morgon! Dags för nya tag!

Det enda som "oroar" mig lite är att jag känner mig "tjock" i halsen och lite tung i huvudet, ont i lederna...kan det vara en förkylning på gång mån tro??? BLÄ !

Jag måste hoppa en dag i min blogglista, för jag tänkte ta kort på hur jag bor, och då vill jag ju att det ska vara ljust ute...så jag kör två dagar i morgon istället!

kram kram

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att hon är hemma :) Det var säkert det hon ville fast kansk einte riktigt vågade säga det.. för tonåringar har ju aldrig fel ;) Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att dottern kom hem! Hopaps det kommer att funka nu! Och hoppas att du inte är sjuk igen!

    Nej han är fin även om man är tant!!

    SvaraRadera