fredag 25 februari 2011

Dag 24: Detta gör mig glad

-Det här temat har ju redan varit, men det är så himla mycket som gör mig glad: Att få blommor (tulpaner), när någon bjuder på bio, att få ett samtal ifrån en kär vän, att shoppa, att gå i skogen med hundarna och lyssna på naturen, att sitta vid havet och lyssna på vågorna, få brev ifrån mina brevvänner...ja, det är mycket som gör mig glad och jag kan inte välja något före det andra...alla har en speciell plats i mitt hjärta. Men en sak är säker: jag skrattar mycket i mitt liv och det tror jag är nyttigt, det sägs ju att ett gott skratt förlänger livet så...jag kommer bli gammal!

Och ännu en rolig skylt kan kanske få er andra att le också:






Dag 1: Självporträtt
Dag 2: Favoritpryl
Dag 3: En familjemedlem
Dag 4: Min hobby
Dag 5: En gammal bild
Dag 6: Tema ”grön”
Dag 7: En bild som jag aldrig lagt upp
Dag 8: En favoritbild
Dag 9: Dagens
Dag 10: Detta gör mig glad
Dag 11: Tokigt
Dag 12: Min vardag
Dag 13: Tema ”ljus”
Dag 14: En vinterbild
Dag 15: Kärlek
Dag 16: Självporträtt i svartvitt
Dag 17: Ett ögonblick
Dag 18: Känslor
Dag 19: Här bor jag
Dag 20: Tema ”olika”
Dag 21: När jag var liten
Dag 22: Mitt beroende
Dag 23: En sommarbild
Dag 24: Detta gör mig glad
Dag 25: I all hast
Dag 26: Detta skrattar jag alltid åt
Dag 27: Tema ”två”
Dag 28: Väder
Dag 29: Nyaste bilden på mig själv
Dag 30: Valfri bild

5 kommentarer:

  1. Det är det lilla som gör en glad!

    SvaraRadera
  2. Javisst finns det en hel del som gör en glad, just nu är det att jag snart får krypa ner i sängen :) Kram

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket :)

    Nä men nu bestämmer jag att du ska bli frisk!!!
    Kära Jennys hyrestgäst.
    Jag måste nu meddela att du har blivit vräkt och måste flytta omedelbart.
    Anledningen är att du bara ställer till med besvär och gör att Jenny inte kan leva fullt ut som hon önskar.
    Så tack för denna tiden men nu är det Adjö...

    SvaraRadera
  4. En myskväll med familjen är en typisk gladhändelse. Sedan är det så många små saker i vardagen som gör en glad.
    Ha en bra lördag.
    Kramis Mamma Mia

    SvaraRadera
  5. Faktum är att jag inte vet om jag skall skratta eller gråta. Till saken hör att jag har så J*A ONT I RYGGEN!Det är inget ovanligt i sig för jag brukar ha det. Det är gördeln som är en del i boven. Sedan fixar jag inte att växla mellan sittandeställning och stående. Det är musklerna som krampar. Som nu när jag reste mig från soffan när jag hörde att det plinga till i telefonen, då du kommenterade på min blogg. Jag hojtade till samtidigt som låten i melodifestivalen slutade. Maken kunde inte låta bli att skratta! Inte jag heller faktiskt!!
    Vår mellanpojk får klåda på händerna av att skala potatis men han skalar inte under rinnande vatten som jag gör för jag kan oxå känna av stärkelsen på händerna.
    Hjälper det om du skalar potatisen i vattnet eller är det ändå stärkelse i luften som du andas in? Vet inte varför som stygnen ploppar ut på mig men jag har lite känslig hud,inte eksem eller så men mer torr. Dåligt läkekött som min mamma säger. Att ett litet j*a sår kan få en att nästan "bryta i hop" känns ju så där kul! Har snart ätit upp en påse polly!!
    Men om jag nu måste ta bort stygnet och inte kan det själv så "åbäkar" jag mig nog till plastikkirurgimottagningen så att det bokför i min journal. Kan ju vara bra om det blir fula ärr eller rättare sagt undvika eftersom dem är "proffs" så får dem sköta om det.
    Kram från Mamma Mia

    SvaraRadera