tisdag 1 februari 2011

Önskelista...

Ja, idag är det bara 10 dagar kvar till min födelsedag, eller kanske man säger att det är 9? Jaja, hur som helst har jag önskat mig en ab circle pro-maskin, och jag misstänker att jag får beställa den själv...*haha*

En annan sak som jag ALLTID får på min födelsedag och som jag inte kan vara utan på den dagen är TULPANER !!! På 42 år har det inte gått en endaste födelsedag som jag inte fått tulpaner på.

Vill ni ha ett tips på hur ni får tulpanerna att stå raka tills de tappar bladen är att sticka stjälken med en knappnål, ca 1 cm nedanför blomknoppen. Rakt igenom. Då blir de inte så där långa och krokiga utan står som furor :)

EN annan sak som jag skulle vilja ha i present är dessa:



De skulle verkligen vara FINA I mitt kök! <3

7 kommentarer:

  1. ja blommor är fina dom =)
    nej precis, liten burk men väldigt mycket kladd =) men barn lär ju få utforska dom med! kram

    SvaraRadera
  2. Härligt!! Jag älskar tulpaner och den där blåa orkideen är ju bara för vacker, den skulle jag med kunna tänka mig att ha. Kram

    SvaraRadera
  3. Å då vet man vad man ska ta med sig till dig på festen för att göra dig glad!
    Jag bor med på FB... mitt andra hem!

    Då vet jag vad du sysslar med =)

    SvaraRadera
  4. åh vilka fina blommor :D :D

    aj då!
    jag går en turismutbildning på ett halvår :)

    kram!

    SvaraRadera
  5. Fina blommor :)
    Nja det har gått åt skogen dom senaste dagarna :(

    SvaraRadera
  6. Oj mitt namn kom inte med innan :(
    Min minsting har skadat huvudet

    SvaraRadera
  7. Fan mitt namn kommer inte med :(
    Tyvärr så går dieten åt skogen känns det som...
    Kram Mammasbusungar

    SvaraRadera