fredag 11 februari 2011

Naturens makter

Jaha, här vaknar man upp genom att äldsta dottern väcker en och säger att det går inga Norrtäljebussar över huvud taget pgr av alla snö och de igendrivna vägarna...Då jag klev upp kom solen fram i alla fall, och jag gick ut för att skotta uppfarten...oj, vilken tung och hård snö det var!?! Jag fick knappt upp dörren ens... Sedan skottade jag uppfarten och snälla grannen hade tagit bort min "plogvall" med sin grävmaskin, men det var mycket snö ändå...och sedan hade jag ca 60 cm snö på HELA bilen, så jag fick SKOTTA fram den, och efter det så blev det till att skotta uppfarten en gång till..? Att skotta runt huset, och upp till dörren struntade jag i. Vi får gå in/ut genom butiksingången, tills mannen kommer hem och skottar resten...(var ju tur att det kom just på en fredag, då han kommer hem *haha*)

1 kommentar:

  1. Vi (Jag och en arbetskamrat) var ju ute på vägarna igår och trodde det skulle vara kaotiskt men vi hade tur. Kram

    SvaraRadera