torsdag 21 april 2011

Alltså... det här med påskkärringar...

Ja, idag är det ju skärtorsdag och jag fixade ju ihop lite godispåsar efter att ha hittat makens sparade godispåsar. Men: Det kom ingen..?
Inte förrän nu  i kväll och då kommer det två KLASSKOMPISAR till min yngsta dotter (13 år!!!). Jag har INGENTING emot det här med påskkärringar, för mina barn har ju också gått runt i stugorna, men någon gång får det väl vara slut på det ? Och vad fick jag då? Jo, en liten pappersremsa, ca 2x5cm, som det stod "Glad Påsk" på ??? Inte ens ett fint påskkort???
Alltså, det hade väl varit en sak om de gick med som sällskap åt sina småsyskon, men icke! Jag skulle SKÄMMAS om mina barn gick runt så...

Och på nyheterna pratar de om att Svenska folket vill införa ett förbud mot "Tiggeri"...

4 kommentarer:

  1. Haha... ja vad säger man. Här har vi inte haft en enda påskkärring (än) Det blir mer godis över till oss istället ;) Kram

    SvaraRadera
  2. Ja du... skrev nyss om det därade jag med...
    Grrrrr

    TACK! Ja jag är superlycklig med min fina Fredrik! Vi har det bra vi!!

    Puss

    SvaraRadera
  3. påskärringar är upp till 5-6 år inte nåt äldre då är det rent tiggeri!!!!
    ja lås döra...

    SvaraRadera
  4. Hur e de hjärtat? Saknar dig idag!

    SvaraRadera