lördag 30 april 2011

Nu har jag frusit klart!

 Dottern och hennes vänner var där...
 Det som var en STOR hög med ris och bråte blev snabbt en liten men varm hög...glöden kommer finnas kvar många timmar till.
 Mannen i svart och resten grannar, I bakgrunden vårt hus (röda tegelvillan)
 Mera grannar...

Ja, nu har jag frusit klart för den här Valborgsmässoafton! Bilderna togs vid 20-tiden och  nu är det kolmörkt ute och det ser lite läckert ut med den stora glöden där ute på åkern. Mannen är kvar som "brandvakt" ett tag till, men jag gick in.

Faktiskt "Kostade jag på" mig att äta en grillad korv med bröd. Något som jag inte brukar tycka är särskilt gott, men just då man står ute och fryser på det här viset så ÄR det gott, och det hör liksom till.

Nu ska jag nog gå och lägga mig. I morgon är det Mentaltest på Brukshundklubben och jag ska fixa lunch för 6 personer. Kyckling pasta ska det bli och jag har redan gjort själva såsen och ska bara koka pastan på plats.

Hoppas ni haft en trevlig valborg allihop!

Ps. kul med lite nya läsare - välkomna!!! Följ mig gärna så bloglovin´   ;)  d.s

3 kommentarer:

  1. mysigt med den där elden tycker jag, gillar valborg :)

    SvaraRadera
  2. TRÖTT.... TRÖTTT OCH TRÖTT!!! Skriver i morgon!!

    Nu har jag avslöjat!!

    SvaraRadera
  3. Härlig Valborg :) Mysigt med brasa och att samlas ihop flera stycken så där och helt klart kunde du unna dig den där korven. Kram

    SvaraRadera