söndag 17 april 2011

vart en trevlig kväll

Ja, det blev en trevlig kväll igår med många skratt, god mat och god dryck. Själv drack jag min cola light, så maken fick stå för de starkare dryckerna. Och till efterrätt blev det glass med varma hjortron/hallon/maränger/chokladsås - you name it! Själv så ÄLSKAR jag ju hjortron, och är den enda i min familj som gör det (kan det bero på att jag är ifrån Jämtland och de är uppvuxna här nere, jo, jag tror faktiskt det...*smile*) så jag har det väldigt sällan hemma. Så nu frossade jag i glass med hjortron, så fick de andra äta det andra :)

Vi kom väl hem runt 1-1.30 tiden i natt så i dag är vi lite sega här. Mannen började göra en liten detalj på trädäcket, som inte hanns med i somras, igår men det verkar inte som att det arbetet ska fortgå idag..? *hehe* Vi får väl se när han kvicknar till :)

Själv ska jag plantera de tre penseér som fortfarande står kvar i påsen här på altanen...jag kom liksom av mig lite, så nu har de stått där i några dagar och ska äntligen få "komme ner i jord". Sedan blir det till att skjutsa dottern till hennes dans, laga middag och sedan bege mig till gymmet och jobba i receptionen, och sedan... ja, då har den här dagen gått :)

Sitter just nu på altanen och bloggar. Det känns lite lyxigt! Hade +18 grader i skuggan men småblåser lite så linne var kanske inte det bästa, men rätt skönt ändå - det är PÅ GÅNG !!!

kramen

3 kommentarer:

  1. Tack kära du :)
    Nä den där kycklingen gjorde inte speciellt mycket :)
    Hoppas att din helg har varit mysig.

    SvaraRadera
  2. Härlig kväll och du.. hjortron är ju jättegott :) Här hemma har det slappats en hel del, nu skall jag fixa till något att äta sedan blir dte en promenad. Ha det gott därute på altanen. Kram

    SvaraRadera
  3. Här har det blåst massor hela helgen.
    Jag älskar hjortron!!!

    SvaraRadera