torsdag 7 april 2011

Bajskriget är i full gång!

Ja, som ALLTID så här på vårkanten då snön smälter kommer dessa insändare i lokala tidningen ang hundbajs...jag blir så TRÖTT! Är det inte 2011? Är det inte självklart att man plockar upp efter sin hund om den gör sina behov på ett "olämpligt" ställe, där andra människor går, barn leker mm? Då plockar man väl upp bajset?
Men när jag går i skogen eller här ute på landet om hunden går ner och sätter sig i ett dike, ja då får det faktiskt vara. Ibland verkar det som att människor MÅSTE ha lagar och regler och inte kan använda det SUNDA FÖRNUFTET?

Och, som att det inte redan är NOG med insändare om detta så har någon idag skrivit:
" Jag kommer aldrig plocka upp bajset efter min hund. Jag dör hellre. MJS"

Varför skriver man så? Jag menar, det är så uppenbart att denna människa vill provocera...men jag tycker ämnet är sååå uttjatat och vill läsa om något ANNAT på insändarsidan, något som intresserar och engagerar...

Ja, nu har jag skrivit av mig lite om detta, så nu tänker jag stänga ämnet, och hoppas alla andra i Norrtälje Kommun gör det samma :)

kramen

3 kommentarer:

  1. Usch vad äckligt!, då ska man inte ha hund!!!

    SvaraRadera
  2. Fy vilken hemsk hundägare!!!
    Visst är det uttjatat, men ändå lär sig varken hundägare eller ickehundägare att det alltid kommer att vara så här. Visst jag förstår dom som inte har hund, det är inget kul att trampa i. Vi har en här i byn som inte tar upp efter sin hund och den sket precis utanför vår grind och plockade inte upp det.
    Jag tog upp det och gick och lade det på deras trappa, knackade på och frågade om dom tyckte att detta va så trevligt...

    Tack vännen, dock känns det som att det inte händer något och det är svårt att kämpa då.
    Du har ju lyckats hur långt som helst så du kommer igång igen, det vet jag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är nog så att många inte bryr sig om att plocka upp efter sina hundar. Ja då skal man nog inte ha hund. Men om det blir i diket som du säger ja då kan det vara. Värre om det är längs med stigar och trottoarer. Kram

    SvaraRadera