söndag 24 april 2011

En otroligt skön påskdag

Ja, NÄR hade vi en sådan här fin påskdag senast, eller rent av påskhelg? Alla lediga kan verkligen INTE klaga på påskens väder !

Själva packade vi in oss i bilen och åkte till Mannens mormor, som är 94 år (!) och bor i Herräng. Svärföräldrarna, 2 kusiner till mannen, deras föräldrar och 2 kusinbarn var också där. En sak som ALLTID händer då vi är där är att folk äter alldeles på tok för mycket. Och den enda som genom åren sagt ifrån är JAG. Jag är nog den enda som liksom "vågat" säga nej tack till "mormor". Jag ser liksom ingen mening med att "äta för någon annans skull", och det roliga är att "Mormor" faktiskt respekterat mitt beslut.
I dag gjorde jag som så att jag tog en shake, mixerstav mm med mig så jag kunde äta det istället, så blev det liksom "Inget snack" :)

Först så fikade de lite och sedan gick vi ut i solen. Grannen ropade på oss och berättade att han hittat en orm, så om vi ville se den kunde vi komma dit, och jag tog med mig kameran. Där låg den så fin, en snok, med sina fina gula prickar på huvudet:
Ungarna tyckte nog att den var lite läskig, men jag är faktiskt inte rädd för ormar så jag gick fram och tog kort jag :)

Vi fixade lite ute, eller rättare sagt de andra gjorde det. Jag och min rygg satt och roade mormor lite istället.
En KUL sak som hände då vi kom och mormor fick syn på mig var att hon sa:" -Man vet ju inte om det är mor eller dotter längre, du har ju blivit så UNGDOMLIG i utseendet...ja, du ser mycket YNGRE ut, tycker jag..." och lite EXTRA roligt är det att hon opererat sina ÖGON - så hon SER MYCKET BÄTTRE NU !!! :) Ja, jag sög åt mig direkt - detta kommer jag leva länge på ! *haha*

Dottern och pojkvännen var sååå söta - eller vad tycker ni?
och mannen fick såga stångsåg:
Sedan blev det middag, och efterrätt och sedan åkte vi hem.

Väl hemma var det bara att ge sig iväg till gymmet och jobba i receptionen och nu ser vi på Big Brother här...

PÅSKPUSSAR I MASSOR

1 kommentar:

  1. En härlig påsk ni har haft.. Snoken, ja där hade jag med gått fram och tagit kort, men jag hade ändå tyckt det varit "läbbigt". Här skall vi ut och tvätta och städa bilen tänkte vi, tror nog att jag skall köpa med mig mat hem och slippa laga mat idag. Kram

    SvaraRadera