tisdag 5 april 2011

Tisdag morgon!

Sitter här med min te-balja:

Ska få kundbesök vid 9.30 och sedan bär det av till farbror doktorn...undrar eg om man kan säga så nuför tiden? Jag menar, det skulle inte förvåna mig om den här "farbrorn" är minst 10 år yngre än jag? *haha*

Passar på att handla lite då jag ändå är inne i stan och sedan vet jag faktiskt inte riktigt VAD jag ska göra? Skulle ju helt klart behöva städa, hundarna drar in massor just nu, men samtidigt känns det så himla "onödigt" att utsätta ryggen för det, då det just är så att hundarna drar in lika mycket nästa gång de går ut igen och vi är tillbaka på ruta 1...

Vet inte riktigt vad jag ska säga till doktorn...jag skulle vilja att de gjorde en magnetröntgen, faktiskt. Förra gången som jag gjorde det hade de bara den gamla röntgen apparaten på N-e sjukhus. Ett långt rör som man åkte in i - hela jag- och som det inte fanns någon öppning i huvudändan på. Varmt var det där inne och eftersom jag då var BETYDLIGT mycket STÖRRE än vad jag är idag kändes det väldigt OLUSTIGT...och i och med värmen började jag svettas, klibbade fast mot sidorna, kände hur jag "växte" och paniken kom: "De kommer aldrig få ut mig härifrån!!!" Började grina och tryckte helt febrilt på knappen jag hade i handen, och vi fick avbryta behandlingen efter bara halva tiden (man ska alltså ligga där inne i 40 minuter!!!) Men nu har de, sedan några år tillbaka, fått en NY röntgenmaskin, som är som en "ring" man åker in i - öppen på båda sidor. (De röntgade min mage med den då jag låg inne för gallan)

Jaja, vi får väl se hur pass "på" han är, den här doktorn. Jag har aldrig träffat honom för han är ny, och så är det alltid. Så fort man visar sig på VC så vill de att man "väljer en husläkare", men nästa gång jag kommer tillbaka dit har vederbörande antingen slutat eller gått i pension? (jag brukar inte springa där så ofta)

Jaja, jag återkommer om det!

Tjing tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar