fredag 1 april 2011

Läkartid

I går ringde jag till VC och ville boka en läkartid för min rygg. Jag vill ju ha en remiss till en OMT-sjukgymnast (OrtopediskManuellTerapi) och eftersom hon jag gick till tidigare verkar ha slutat måste jag få tag i någon annan. Detta kostar mig ju ingenting då jag har frikortet (efter alla svängar med gallan)och därför tänkte jag att det verkar ju dumt att "ge bort" 450 kr/gång till naprapaten, då OMT´n gör samma sak som henne.

Hur som helst så FÅR man ju inte bara ringa och boka tider hur som helst- det borde jag ju ha förstått. "det finns en tid fredag den 8:e..."
"Men jag behöver en tid så fort som möjligt?"
"Jamen, jag kan inte ge några akuttider om det inte är samma dag. Du får ringa kl 8.00 i morgon..."

Tack å hej!
Jaja, jag satte klockan på 07.55 (gick och la mig 04.00, efter att ha broderat på M´s sjal...) och ringde 08.01... Och då var det den TREVLIGA "Carina, Sjuksköterska" som svarade (det var henne jag pratade med om att förnya receptet på Citodon för snart 2 veckor sedan) och hon sa att hon hade tyvärr inte några tider idag (de var slut 1 min efter att de öppnat alltså???) men det fanns en tid på tisdag kl 11.20 (var det inte fullt fram till fredag?) Och så säger hon:
"Men har du några citodon kvar då? Äsch, det får jourläkaren se till att skriva ut till dig så att du klarar dig till tisdag, det ska jag se till"

Alltså, jag tycker inte bara om henne för att hon ger mig droger*blink* utan för att hon är den ENDA människa som svarar i telefonen där som jag blivit vänligt bemött av. Jag ska faktiskt "belöna" henne med en "dagens ros" i Norrtelje tidning.

Ja, så nu har jag i alla fall en tid till Dr på tisdag, och får stå ut tills dess, sedan tar det väl tid innan remissen gör sitt, men jag har i alla fall satt hjulen i rullning.

Som sagt broderade jag på sjalen till 04.00 i morse, och klev upp och fortsatte 08.00...blev klar med den mitt på dagen ungefär...Jodå, ni SKA få se bilder - lovar!!! M ska komma hit och hämta den senare och då ska hon prova den och vi ska ta lite bilder - så det kommer!!!

Nu ska jag börja fixa alla grönsaker - för här blir det SOM ALLTID: TACO-FREDAG! *mums*

KRAM KRAM

1 kommentar:

  1. Skönt att det börjar hända saker! Men att brodera mitt i natta... fy dig....

    SvaraRadera