måndag 18 april 2011

Måndag och sjukgymnastbesök

Vilken HEMSK natt !!! Vaknade med bara 1 timmas mellanrum och kunde inte sova - pgr av VÄRK ! Var länge sedan jag hade en sådan natt :(

Vid 10 hade jag ett kundbesök, och sedan åkte jag till Norrtälje. Var in till brukshundklubben och upptäckte att det behövs mer snoddasrutor, så det blir till att baka lite ikväll. Min valpkurs börjar i morgon så jag passade på att hämta materialet till den också.

Sedan bar det av till Rusta där jag köpte :

tillsammans med en:


Så nu ska jag sitta fint då jag njuter av vårsolen :)

Sedan blev det sjukgymnasten. Han sa något väldigt konstigt, och obegripligt: "Då vi nu behandlar dig är det nog bäst att du lägger träningen åt sidan, och nöjer dig med promenader..."
Alltså, det där HÖRDE INTE JAG ! Självklart kommer jag ta det lugnt, och inte alls ta ut mig, men lite träning kan ju inte vara skadligt. Men jag ska INTE boka in mig på påskens 2-timmars boxpass - lovar!!!
Jag tänker göra som så att jag ju är värd på boxningen på måndagskvällar, och det tänker jag fortsätta vara, men inte boxas så hårt. Jag har ju dottern F som sparringpartner och då behöver jag ju inte köra på fullt ut. Men jag kommer lägga ner den andra träningen ett tag och försöka nöja mig med promenader...usch, det här är INTE vad jag vill, jäkla kropp!!!

Han sa också att han vill behandla mig så här några gånger och om det inte hjälper efter 4-5 ggr så kommer han driva på att en ny magnetröntgen görs, och det låter väl vettigt? (Han tror inte det är diskbråck, men vill ändå utesluta det, och det låter ju som en bra plan)

Han hade en manick, som man kunde mäta sina inre magmuskler med, för att försäkra sig om att man verkligen "tränade rätt" och den var superkul! Visade sig att jag hade väldigt BRA muskulatur just i "Korsetten" och kunde använda mig av musklerna snäppet bättre "än man ska".

Nu ska jag ha butiken öppen mellan 15-18 och sedan blir det boxning (schyyyyy - säg det inte så högt!;)

kramen

5 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att han kan hjälpa dig att komma till bukt med din rygg. Tänker på min arbetskamrat som har stora problem med sin rygg men det är då de perioder då hon inte har tränat. Tänkte på det att du gick en bra tid utan att träna, kanske det var där som det blev något näör du väl började att träna igen. Kram

    SvaraRadera
  2. Lycka till med ryggen, jädra skit det där när det krånglar !
    Såna solstolar står på min önskelista också - som så mycket annat....
    ha det gott
    vi skrivs
    kram monika

    SvaraRadera
  3. Men älskade fina du! Att du inte kan komma ner på jorden lite och landa! Kanske låta kroppen få lite ro!
    Stackars dig med all din smärta!

    SvaraRadera
  4. Jag ville kika in och tacka för alla fina ord och allt stöd jag fått ifrån dig!! Det betyder mer än du kan ana! Stor Kram / Katta

    SvaraRadera
  5. Hoppas att han kan hjälpa dig.

    Min rygg har varit kass sen ridolyckan, men i söndags så small det ordentligt :(
    Fick domen igår och jag får inte heller träna och det är väl bäst att lyda så att det inte blir värre. Vill kunna fungera rätt så normalt i framtiden.

    Hihi den stolen har jag med, plus en hängmatta, guldvärt att ha i trädgården :)

    Kram på dig och hoppas att det går bra idag med valpkursen

    SvaraRadera