tisdag 5 april 2011

Varit hos doktorn

Ja, nu har jag varit hos doktorn och precis som jag trodde behöver jag ingen remiss för att ringa OMT-sjukgymnasten.
Han tittade faktiskt inte ens på ryggen (såg ju på hela mitt rörelsemönster hur det var fatt) men däremot sa han: "Ja, jag läste din journal och såg dina röntgenbilder ifrån Magnetröntgen..." och redan DÄR fick han mitt fulla förtroende. Oftast tycker jag att läkarna INTE har brytt sig om att läsa ens journal innan man kommer så där fick han helt klart ett STORT PLUS !!!

Jag förklarade hur jobbigt jag tycker det är att ringa om nya värktabletter, att jag försöker "snåla in" så de ska räcka längre osv men att det ju inte blir så bra då, och han sa att "Det ska du inte behöva oroa dig för, du ska äta så många du behöver! Jag skriver ut 100 st nu och är det så att du behöver mer sedan så ringer du bara mig och jag fixar det åt dig..."
Vidare så sa han: "Du gör redan allt rätt, ta tabletter och rör dig så mycket du kan, ring en sjukgymnast och så hoppas vi det ger med sig"
Någon ny magnetröntgen tyckte han inte behövdes: "Diskarna var inte så dåliga på de förra bilderna och man gör inte något åt dem i alla fall, och de kan inte ha försämrats så mycket på de här åren...nej, fortsätt som du gör så hoppas vi det går över snart"
Han förstod också att jag känner mig deppig över att inte kunna träna fullt ut, och han sa att det har med endorfinerna att göra.

Ja, allt det här VET jag ju redan, blir bara så frustrerad över att ha ryggskott - jag är så OTJÄNT av att få det, tycker jag... *SUCK*

Hur som helst kändes det bra att jag fått vara där och prata med en läkare. Att det sedan inte resulterade i någon skillnad i ryggen, ja det visste jag ju redan innan att det inte skulle göra. Men nu har jag en läkare att "relatera" till i alla fall.

Efteråt åkte jag ner på stan och gick på apoteket och av en händelse så "råkade" jag hamna på Kapp Ahl - där det var rea också...hm... blev inte mindre än 5 toppar och en bh...men en topp ska få åka tillbaka, för den hade - som alltid - för smala ärmar...(jag orkade inte prova i affären så jag tog med dem hem och åker tillbaka med dem istället)Hade även fått ett sms-erbjudande om att jag fick 20% EXTRA RABATT PÅ REAN så det kändes som att jag gjorde ett riktigt KAP! :)

Kram kram

2 kommentarer:

  1. Härlig läkare du fick tag på. Och underbart att du nu kommer att slippa ringa och tjata till dig tabletter, bra att han skrev ut så många, då har du och jag hoppas verkligen att du kommer att bli bra med din rygg och slipper ta kontakt med sjukgymnast och allt det där. Kram

    SvaraRadera
  2. Bra att du fått förtroende för en läkare som förstår dig. Det är hälften vunnet att känna sig förståd. Jag ringde till sjukgymnasten som är knuten till studien för att få lite råd angående min rygg och när jag kan börja träna "plankan" och dyligt. Hon hade patien så hon har inte ringt tillbaka ännu.
    Lite orolig är jag för jag har fått ont i magen på en "fläck" en bit ovan naveln. Antagligen på ett ställe där de sytt i hop magmusklerna- Det ömmar när jag trycker och det "gör ont" öven när jag är still.
    Kanske är det träningsvärk för jag var på promenad med barnen på jobbet och hade ett barn i var sin hand. Får avakta ett par dagar så går det väll över.
    Nu får du visa upp dig i dina nya toppar. Kanske blir jag mer köpsugen:-)
    Kramis Mamma Mia

    SvaraRadera