fredag 22 april 2011

Lååååååååång fredag

Äntligen kan jag sätta mig ner en liten stund och skriva några rader här... samtidigt som jag tittar på big brother och gräddar chokladmarängbottnar iugnen.
I dag har jag... lagat mat... lagat mat och åter lagat mat :)

Först gjorde jag maten som skulle till Brukshundklubben, och så åkte jag dit med den, och passade även på att handla lite då jag ändå var inne i stan.

Sedan jag kom hem har jag lagat mat inför morgondagen. Har fixat lammsteken, inkokta laxen, gräddfilsås, crepes med svampstuvning (i stubbar), ruccolasill, citronmarinerad sparris... i morgon ska jag fixa rostade rotsaker, koka potatis, göra rödvinssky, fixa tunnbrödsstubbar med ost och rökt lax, ägghalvor med räkor... och så efterrätten, som blir någon slags marängtårta med mandarinklyftor(på burk), grädde och chokladglass (som jag gjort själv).

Oj, vad vi ska äta !

Jag känner MASSOR i ryggen, och ändå har jag lagt mig mellan varven och vilat... blir så less!

Men men, i morgon är det PÅSKAFTON i alla fall och då kommer svärmor och svärfar på påskmiddag.

Kram kram och GLAD PÅSK igen då!!!

2 kommentarer: