onsdag 20 april 2011

Påskmiddag

Så där ja! Nu har jag bjudit in mina svärföräldrar på påskmiddag på lördag! Så nu har jag planerat bufféen:
Ägghalvor, Lammstek, rostade rotfrukter/grönsaker, citronmarinerad sparris, inkokt lax, kokt potatis, inlagd sill, ruccolasill, kokt potatis, gräddfilsås, rödvinssky, laxcrepes-stubbar, och marinerade bönor... ja, så får det nog bli!
Ska även fixa mat till brukshundklubben till lördag söndag. Det får bli crepes med champinjonstuvning till lördagen och vegetarisk lasagne till söndagen. Dessa gör jag i ordning på fredag och kör in dit på kvällen. Lasagnen "vinner" ju på att stå och dra lite så det blir bra.
Massor med mat blir det i alla fall!

kramen

1 kommentar:

  1. En massa god mat skall intas läser jag, här skall vi ha mat för hela familjen imorrn. Annars för övrigt i helgen är det bara jag och mannen som skall äta så det blir inte så mycket hemhandlat. Kram

    SvaraRadera