lördag 30 april 2011

Valborg

Jaha, det blev helt enkelt så att Harry fick 1 bok om olika traktorer med en knapp man kunde trycka på så de "brummade" och 2 st små plastbåtar..båtarna tog storebror i besittning nästan på en gång men boken fick han behålla :)

Var hos M till ca 21.30 och då jag åkte därifrån så tänkte jag att jag skulle köra förbi festen för att se så det såg ok ut. Då jag kom åkandes där kom dottern F och pojkvännen och en annan tjej precis ut, så jag stannade till...Det var över 30 ungdomar där men de sa att det var lugnt och att de hade jätteroligt. Så jag sa bara: "-Ja, är det någon som blir bråkig eller för full så ringer ni mig så skjutsar jag hem dem"
Jag tror faktisk de tyckte att det var lite skönt att jag kom förbi så där och "kollade" dem lite.

Gick och la mig ganska tidigt och vid 1-tiden hörde jag att hon kom hem för att hämta något, så jag klev upp och pratade lite med henne. Då hade nästan alla blivit hämtade och de var bara 7 st kvar. Skönt, då kunde jag somna om och vara lugn. :)

I morse klev jag upp och åkte till sjukgymnasten. Han bände och "bröt" och det gjorde hur ont som helst, men ändå är det liksom  "skönt-ont" på något vis. Han är lite frustrerad över att inte kunna hjälpa mig mer, men ser det nog som en utmaning att få ordning på den här ryggen igen. Givetvis tyckte han också att det är bra att det nu är uppehåll på boxningen och jag lovade att endast ta promenader under de här veckorna. Och så sa han åt mig att äta tabletter, så jag inte har ont och stelnar till.

Efter detta skulle jag hämta dotter A och hennes vän Fredrik. De var ju också på en 16-års fest igår. Fredrik går i 9:an och jag har träffat honom några gånger. En trevlig kille, som har hästar som han tävlar med och verkar ganska lugn. För några veckor sedan blev han misshandlad av ett gäng på skolan. Näsan avbruten, käken ur led, några tänder ramlade ur och några revben blev brutna. (de fick söva honom för att trycka tillbaka käken *ajajaj*) Och när de nu ville fira valborg tillsammans pratade jag med hans mamma i telefonen och hon ville helst ha honom hemma, efter det som hänt, så vi bestämde att A ska sova hos dem i natt.

Då de kom till bilen bar Fredrik på 2 "plattor" med tomma Energi-drycks-burkar. Energi-dryck är något som vi har NOLLTOLERANS på här hemma. Jag tycker det är helt sjukt att de ens får finnas !?!

Men samtidigt så visste jag ju inte hur hans föräldrar ställer sig till det så jag kunde ju inte ånga på hur som helst, men sa till A och hon ju VET vad vi tycker om detta osv.

Då vi kom hem till honom så var hans pappa ute och han blev riktigt upprörd över dessa burkar och sa: "Jag hoppas att ni var väldigt många om ni drack så där många ???" *PUST* Vi var på samma sida!!! :)
Han var väldigt trevlig, och "vettig" att prata med. Så nu ska hon vara där tills imorgon, rida på hans häst och fira Valborg med hans familj.

Dottern F och pojkvännen har inte kommit hem än, så jag har inte fått någon "rapport" om festen än. Antar att de har en hel del att städa efter igår och så är de säkert rätt så trötta. Hon har ju laddat inför den här festen hela veckan så hon lär vara trött nu då det är över.

I kväll blir det till att gå ut till brasan här ute på åkern, som grannskapet alltid anordnar. Blir trevligt.

Och: I dag är det min "ätardag", så jag ska äta lite tacos med familjen :)

Ha en skön valborg !!!

kramiz

3 kommentarer:

  1. vad jag har fått lära mig att man lägger på sig vätska.
    Jag har misslyckats totalt, gått upp en massa på grund av den oplanerde bebisen som vi inte visste om förrens nu när vi förlorade den. Trots skydd och allt :((
    Jag får försöka att hitta motivationen igen, just nu så är jag mest arg och ledsen för att det har blivit så här.

    kram på dig och grattis till dina minus 7, helt underbart.

    SvaraRadera
  2. Vad bra att ni har samma åsikter som föräldrar, viktigt att man står eniga inför ungdomarna. Tragiskt att han skulle råka ut för denna misshandel, tragiskt att det förekommer. Trevlig Valborg och ät och njut. Kram

    SvaraRadera
  3. Hej, härlig blogg, hoppas du får en trevlig valborg och helg. =)

    SvaraRadera