lördag 21 maj 2011

Att köpa sig vänner...

Ja, jag VET: man SKA inte köpa sig vänner, men idag har jag köpt mig en toppen kompis. Vi har haft sååå roligt hela eftermiddagen tillsammans och bara det var ju värt 399 kr ;) 

Så här ser min nya kompis ut:



En helt suverän MASKROSBORTTAGARE !!!
Sååå rolig att använda och eftersom man inte behöver böja sig alls så fungerar den även för en sån som jag - med ryggskott och allt :) 
Jag har redan fyllt en skottkärra med maskrosor!

Den gör lite stora hål i gräsmattan och i vår slänt på baksidan kommer det inte bli mycket grönt kvar, men det är väl bara att ösa på ny jord och nya gräsfrön. Jag lär aldrig vinna helt över maskrosorna, men just nu ser det ut som ett rapsfält (på håll) på vissa delar av tomten och för varje jag plockar bort så eliminerar jag ju att det liksom sprids flera ifrån just den i af. Känns bra!

Så, om ni saknar mig så vet ni var jag är: i trädgården och tar upp maskrosor!

Lördagskram!

3 kommentarer:

  1. Vilken bra kompis.. En sådan där bra kompis hade jag inte när jag bodde i hus, då satt man och slet en massa på gräsmattan. Men rätt konstigt det där.. Maskrosor är ju faktiskt väldigt vacker, men man vill inte ha den i gräsmattan. Kram

    SvaraRadera
  2. Det är en bästis det! Skit i hålen i marken!!
    Jag bord3 med vara i trädgården men har ingen ork.....

    SvaraRadera
  3. det där är ju min fot du har som bild nummer två

    SvaraRadera