måndag 16 maj 2011

Varför är det så?

Varför är det så att ALLT ALLT ska ske i MAJ MÅNAD???
Förra veckan var det ju dottern A´s dansshow, och veckan innan hennes musikal. Ikväll har jag varit på Gospelkonsert och lyssnat på dottern F´s kör, på torsdag är det vårkonsert på dottern A´s skola med hennes musikklass och nästa onsdag ska visst dottern F ha musikal med kören, i kyrkan... *PUH* Många uppträdanden blir det!

I morse trodde jag att Kajsa skulle DÖDA Tuffla...var klantigt av mig, men jag skulle få Kajsa att gå ut, och då vi kom ut ur tvättstugan stod Tuffla en bit utanför och blev ju jätteglad över att se sin mamma/bästa kompis, men Kajsa trodde ju att hon skulle in och ta hennes valpar *GOSH* Har nog aldrig sett Kajsa så ARG, och inte stackars Tuffla heller, hon såg helt moloken ut stackarn...hon var ju bara glad ? Men som tur var fick jag isär dem och vi gick ut, och väl ute var Kajsa helt som vanligt igen...nja, kanske inte riktigt med samma fart som tidigare, men ändå... Där var Tuffla inget hot på något sätt i af.

Nu i kväll  har jag varit i Estuna Kyrka och lyssnat på Gospelkonsert med Dottern F´s kör. De var ju till Los Angeles förra året och höll konserter i "svarta församlingar" (en superhäftig upplevelse) och då var det just den här konserten de körde. Inför resan fick F och hennes 2 andra körkompisar som också bor här i byn ett litet bidrag ifrån församlingen, och som "tack" höll de nu den här konserten :)
Var jättefint.
Svärmor och bästaste M var också med, och M hade även med sig dottern Bella (5 år), och under konserten säger Bella till mig: "Hon, hon som står där i svarta håret... hon sjunger liksom inte så mycket - hon är bara COOL !" Det var dottern F´s bästa kompis, Becka, som hon pratade om :) En 5-årings betraktelser... helt UNDERBART !!!

kram kram

2 kommentarer:

  1. Så känner jag med.. allt händer just i Maj, men det är som jag tror att dte är då alla vaknar ur vinterdvalan och många har energi så det räcker och blir över :) Kram

    SvaraRadera
  2. Underbara barns kommentarer, man ska inte glömma bort att skriva ner allt som sägs!

    nettan-enkla

    SvaraRadera