fredag 13 maj 2011

Wihoooo - nu är blogger tillbaka!

Ja, ÄNTLIGEN fungerar det igen !!!

Läget då... TÄVLINGEN OM VALPARNA ÄR NU STÄNGD !!!

Kan tala om att just nu har vi 6 st - 3 killar och 3 tjejer. Den första kom 19:24 och den sista 22:34 och just nu är det paus i valplådan och de ligger och snuttar samtidigt som Kajsa tar igen sig... men jag tror inte hon är klar än ... så det blir ännu en sen natt för mig *gääääsp* Men är ju sååå spännande!



Har ju i 2 dagars tid ringt till apoteket för att se om mitt recept (som jag pratade med den där sur-kärringen på VC om) har kommit in, men har fått svaret att det inte kommit in något recept. Och eftersom helgen nu närmade sig var jag ju tvungen att ringa upp VC och höra vad som hänt???
Och då säger människan (som faktiskt var trevlig): "-Nej, det står här att de vill att du ska komma in för en ny bedömning innan de skriver ut några fler tabletter..?"
Jamen : VARFÖR HAR INGEN RINGT OCH INFORMERAT MIG OM DET ??? Jag sa ju faktiskt till henne att om det var något problem så skulle Dr ringa mig ???
Ja, så jag fick ge mig iväg på en AKUTTID till VC mitt i allt valpningsförarbete, vilket gjorde Kajsa väldigt orolig då jag åkte... hrmpf... och som tur var tog det inte så lång tid tills jag kom in och Dr skrev genast ut nya tabletter då han insåg att jag INTE var någon knarkare och visst är MEDVETEN om att de ÄR beroendeframkallande och att jag faktiskt ÄR under behandling och ÄR allergisk mot alla andra mediciner de kunde erbjuda... ja, VAD VAR PROBLEMET?!? 
Jo den där surkärringen !!! 

Då jag kom hem hade jag passande nog fått ett reklamblad i brevlådan ifrån en annan VC inne i N-e som man nu kan lista sig på och faktiskt så funderar jag på att göra det, och se om de är bättre?
HUR FÅR MAN BEHANDLA EN MÄNNISKA SOM HAR ONT ???

Nej usch, det där tog verkligen på mina krafter *grrrr*

Nu ligger de här och snuttar/sover och det ser så fridfullt ut... men jag lovar att det INTE är över än ;)

krameli

3 kommentarer:

  1. Men va härligt!!! En stolt matte och en stolt mamma! Pussa på dom från mig!!!
    Men du vännen, ta ingen skit!!! Ring vc chefen och berätta hur det är, sen byter du. Har du en kontakt med en bra läkare så kanske du ska fundera ordentligt innan du byter-

    Puss finis

    SvaraRadera
  2. Jamen se där.... Blev det flera ? Nu är jag ju extra nyfiken. Kul att det äntligen skedde. Duktiga hon och du. Kram

    SvaraRadera
  3. Fan vad dåligt av dem.... sjukvården är så dålig, och det lär nog inte bli bättre...skönt du fick dina tabletter till slut... :)

    Hoppas det titta ut 3 till haha :)

    SvaraRadera