onsdag 11 maj 2011

Lugn natt, men svårt att sova...

Ja, jag har sovit skit-taskigt rent ut sagt :( Kunde inte slappna av utan låg bara och lyssnade på Kajsas tunga andning...men ingenting har hänt och tempen är på 37,5 igen...

Ringde VC igen för att få tabletter, och pratar med en SUR sköterska (varför jobbar man med att svara i telefon om man bara ska vara sur- och det redan kl 9 på morgonen, stackars de som ringer på eftermiddagen liksom..?) som säger: "Jamen du fick ju tabletter i förra veckan också. Ja, jag får lämna det här till doktorn så får vi se vad han gör..." Och jag svarade att han får väl ringa upp mig i annat fall, och 20 tabletter räcker inte så många dagar då man tar 3 st/dag (ok, ibland måste jag ju ta mer, men han har skrivit 3/dag på förpackningen), närmre bestämt 6½ dag och därför ringer jag idag igen... Jag förstår ärligt inte varför han inte bara skriver ut ett gäng och låter mig vara ifred? Sjukgymnasten säger: "Ät mer tabletter, du ska inte gå och ha ont..." Så eg vore det ju bra om han ringde, så jag får förklara vad vi håller på med, sjukgymnasten och jag.
Men: Det är inte säkert att han ens bryr sig om att ringa, han kanske har annat att göra på sin tid... vi får se? Jag pratar hellre med en läkare om detta - än med en SUR sköterska!

Solen skiner och det stör mig att jag inte kan gå ut och gå ... men att lämna stackars Kajsa hemma vore ju inte så schysst, och att ta med henne... nä, det går ju inte just nu... så jag får allt stanna hemma. Ska ta med mig min kopp med te och sätta mig på altanen och läsa tidningen...ett bra sätt att börja dagen!

Återkommer här om läget senare!
Kramiz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar