torsdag 19 maj 2011

MVG på inlämningsuppgiften till mamman!

Ni vet ju att jag fick ett litet "spel" här hemma över det här med middagsmaten i helgen... 
Hur som helst så fick tjejorna i uppgift att skriva ner 10 st maträtter de gillar, men fick inte skriva tacos.

I går kom de med dessa:

Dottern A har skrivit:
1. Hamburgare med pommes och bea
2. Ost och skinkpaj
3. Nudlar
4. Kycklingsallad
5. Kebabrulle
6. Fiskbullar och sallad
7. Lasagne
8. Våfflor
9. Potatisbullar
10. Grillad kyckling, pommes och bea

Dottern F skrev:
1. Kycklingsallad med eller utan pasta
2. Hamburgare och pommes
3. Grillad kyckling och potatissallad
4. Chili con carne
5. Tacopizza
6. Pytt i panna - hemgjord med stekt ägg
7. Potatis och purjolöksoppa
8. Fläskytterfilé med klyftpotatis och "vit sås"
9. Fiskgratäng - hemlagad
10. Mexigryta med bulgur

FINE !!! MVG till dem !!!
I förrgår åt vi tacopizza och i går grillad kyckling med pommes... idag är det bara dottern F som ska äta då A har vårkonsert med skolan (som jag ska gå på ikväll) så idag väljer jag något ifrån hennes lista, som jag vet att A inte tycker så mycket om :)

20 olika middagstips direkt ifrån tjejorna ska väl göra att jag kan fixa middagar som de ÄTER här framöver!

Gick morgon prommisen med Tuffla och fick så himla ONT i ryggen att jag fick lov att knapra lite citodon och vila...jag som har en lååång att-göra-lista här...men men... kroppen styr!

krameli

7 kommentarer:

  1. Smart med matlistor :) God smak har dom med..
    Krya på ryggen nu!
    Kram Nina!

    SvaraRadera
  2. Hejsan
    Är de meningen att tjejerna skall skriva en ny 10 i topp lisa när dessa "20 dagar" gått eller kör du på repriser?
    HA det så gott så låänge och var rädd om ryggen
    Kramis Mamma Mia

    SvaraRadera
  3. Men suck.. skrev men klicka bort..DUMT!

    Smart med tacopizza., komma runt Tacoförbudet =)
    Skönt med listor så man vet!

    Pöss

    SvaraRadera
  4. Goood! Undra om någon kunde skriva en sådan lista åt mig med haha :)

    SvaraRadera
  5. Härligt! Och smart det där med tacopizza.... :)

    SvaraRadera
  6. Ja, taco pizzan brukar vi göra av den taco köttfärs som blir över, så det är 2 olika maträtter i af.
    Nej, nu kör vi på de här 20 rätterna ett tag och har lite att variera på i af. Sedan får vi väl se om de börjar ledsna, då får de fixa nya listor.
    Och på helgerna är det JAG som bestämmer!

    kram

    SvaraRadera
  7. Så bra när de kan göra egna listor, sätt dem i matarbetet med ;) Jag skall dock idag inte stå vid spisen alls.. Thai-mat kommer genom dörren när som helst ;) Ha en fin Tacofredag. Kram

    SvaraRadera