lördag 21 maj 2011

En god marinad

I dag har vi grillat. Mitt favoritkött är fläskytterfilé. Har ni inte provat det - så gör det! Jag delar upp dem i "stubbar" som är 5-6 cm långa. Och så lägger jag dem i min marinad som jag gör på: chilisås, soya, olja, timjan, peppar, salt. Supergott! Tar ca 3 delar chilisås och 2 delar vardera av soya och olja. Låt ligga i marinad några timmar innan du lägger dem på grillen.

Till detta åt vi klyftpotatis, sallad och vår favoritgrillsås gjord på Alpnaerings grönsaksbuljong, Lätt cremefraihe, och Alpnaerings vitlökskrydda, salt och peppar. MUMMA !

Smörgåstårtan blev uppskattad på klubben idag.
I morgon ska de få pastasallad med grillad kyckling och bacon . 
Då är det tävling i agility och freestyle så jag tänkte ta med mig Tuffla och "socialträna" henne lite. Här ute på landet slår man ju knut på sig om man ser mer än 2 hundar samtidigt , så det blir nyttigt för henne :)

krameli

1 kommentar: