måndag 30 maj 2011

Mitt första MVG

Jaha, ännu en dag i Jennys liv har gått och idag har jag fått mitt första MVG - på Dottern F´s SO-uppgift alltså ! :) Hon höjde sig till ett Mvg och har i och med det +20 poäng till gymnasieintagningen :)
(att det är mitt första MvG beror på att vi fick betyg efter skalan 1-5 då jag gick i skolan *hehe*)

Jag åkte till Mörby och plockade upp dottern och hennes kompis Becca. Det hade gått superbra på antagningsprovet till St Eriks Musikal-linje och dottern var supernöjd (trots den sena ankomsten). Hon fick även veta att det endast var 40 sökanden till denna linje, och de tar in 16 st så då har hon ju en ganska stor chans att komma in (en av dessa 40 är ju Becca, som hade 11 st IG vid förra betygsättningen, så henne kan hon ju räkna bort från "konkurrensen" direkt...och så var de bara 39 st... )

Sedan åkte vi till Danderyds gymnasium, men då vi var lite tidiga tog vi en sväng i Djursholm, för att dotter F skulle få se vart hon "egentligen" skulle ha bott *haha* vi har en kompis som tycker att hon är lite av en snobb, och han säger alltid: "Det måste ha blivit någon förväxling på BB, du kan omöjligt komma ifrån den här familjen, du är säkert en bortbyting ifrån Djursholm..." :) och vi brukar skämta ganska friskt om det, och nu fick hon se vad hon "missat" *moahaaa*

Danderyds gymnasium kändes lite "snobbigt" och dottern blev lite förundrad över deras musiklärare (som höll i antagningen) " Vanliga musiklärare brukar ju klä sig lite sunkigt och ha en egen bohemstil, men den här hade byxor med strykta veck, snygga skor och en kofta ifrån Ralph Lauren..?"

Hon VILL gå på St Eriks Musikallinje, men jag "tvingade" henne att söka även Danderyd för att i af ha alternativet - ifall hon inte kommer in. Nu har hon varit där och provat och då vet hon också vad hon i så fall tackar nej till.

Väl hemma stod jag i butiken och när jag stängt ville dottern F att vis kulle äta lite god "Mvg-mat" så vi åkte till den nya pizzerian i Älmsta och köpte kebabrullar. Han som stod bakom disken blev helt förtjust i dottern F och hon tyckte det blev väldigt "jobbigt" *haha*  "Hit behöver vi aldrig åka igen..!" var hennes kommentar :)

Jo just det: ringde VC idag. Först satt jag i telefonkö i ca 40 min , varav 20 minuter av dessa stod jag som "först i kön"..? Väldigt irriterande!!! Sedan sa hon som svarade att det inte fanns någon tid förrän den 23/6??? "Va, så länge kan jag ju inte vänta för det lär ju även dröja innan jag i så fall får komma på röntgen, finns det ingenting man kan göra, t ex om doktorn kan ringa upp mig..?"
"Nej, tyvärr... men du... jag har en tid den 13/6 kl 11, eller förresten det finns en längre tid den 13:e kl 13.20, passar den?"
Alltså: först fanns det INGEN tid förrän till midsommar, men när jag låg på lite så fanns det plötsligt TVÅ tider 10 dgr tidigare ??? Man  måste verkligen vara tillräckligt stark/frisk för att orka vara sjuk !

Jaja, nu har jag en tid i af, och det är bra för sjukgymnasten ringde idag och vi kom överrens om att jag skulle höra av mig då jag vet mer.

Nu blir det tv-kväll i soffan en stund innan jag ska sova

Kramelikram

4 kommentarer:

  1. hur duktig är inte du på att kommentera fina Jenny!!! Jag är grym impad oxh så glad för att du gör det!!!
    Vad flitigt av dottern men du har säkert hjälpt henne att komma dit med dig, så sträck på ryggen!
    Jäkla VC. man kan inte bli mer än förbannad, bra du stod på dig!!!
    Puss

    SvaraRadera
  2. Du är så underbar du.. MVG, det är du det :) På min tid var det 1-5 med, och aldrig hade jag några 5:or... 4:or som max. Bra att du har tid på VC nu. Kram

    SvaraRadera
  3. Wihoo :))

    Ja du har så rätt i det du skriver i min privata dagbok.
    Ibland önskar man att där bara fanns en enda som mår precis likadant som en själv fast att man inte önskar någon det.
    Ja det är så invecklat allt det där...

    Kram

    SvaraRadera