lördag 21 maj 2011

Kvällens film: Inception


Inception

Thriller med Leonardo DiCaprio!
 
 
Dom Cobb är en skicklig tjuv, den absolut bästa när det handlar om att stjäla värdefulla hemligheter djupt från det undermedvetna under drömtillståndet, när sinnet är som mest sårbart. Cobbs ovanliga förmåga har gjort honom till en efterfrågad man i den här nya världen av företagsspionage, men det har också gjort honom till en internationell flykting och kostat honom allt han någonsin älskat. Men Cobb får nu en chans att gottgöra sig. Ett sista jobb kan ge honom livet tillbaka, men bara om han kan genomföra det omöjliga. Istället för att stjäla hemligheter, måste Cobb och hans team göra det omvända: plantera en hemlighet. Det skulle vara det perfekta brottet. Men ingen planering kan förbereda teamet för den farliga fiende som verkar kunna förutse allt de gör.

Thriller

142 min. 15 år. Sv. text.

En mycket bra film, men man får inte vara för trött, för då kommer allt att te sig mycket märkligt i filmen, då man hoppar ifrån verklighet till drömmar hipp som happ.  
REKOMMENDERAS!!!

4 kommentarer:

  1. Bra film, har sett den.. och som du säger, man får hänga med om man skall förstå den. Kram

    SvaraRadera
  2. haha jag är nog den ända i världen som tycker den filmen är dålig haha :)

    SvaraRadera
  3. Sv: jag var tvungen att kolla på google och jag där finns ju fler än en bild, får det vara så att de tagit bilder från min blogg till google?
    jo, sådant väder har vi haft
    kramar

    SvaraRadera