lördag 28 maj 2011

Ibland undrar jag...

...hur många hjärnceller det fattas i mitt huvud??? Varför har jag så svårt att säga nej, och måste liksom ha koll på allt allt ALLT ???  I morgon kväll är det Bruks KM på brukshundklubben, något som jag inte tänker delta i ens som publik, eftersom dottern F fyller 16 år...och ÄNDÅ säger jag "Javisst" då tävlingskommitteen frågar om jag kan handla till deras fest på kvällen?
Och då jag äntligen kommer iväg och handlar kommer jag på att ingen säkert har tänkt på att köttet ska marineras, och vad ska de ha för sås till då? Så jag ställer mig helt enkelt och marinerar köttet, men faktisk så KÖPTE jag tzatziki, som ju annars är så himla lätt att göra själv, men... nej, jag SKULLE ju BARA HANDLA!?!

Men nu har de marinerad fläskkarré, potatissallad, sallad, bröd, tzatziki och bbq-sås, så nu klarar de sig nog :)

Nu ikväll har jag i alla fall bakat kakor och chokladrutor till dotterns födelsedag, och i morgon ska jag baka bullar och tårta. Så det känns som att jag är i fas i af.

Så om en stund ska jag gå och lägga mig.

kramen

2 kommentarer:

  1. Känner igen detta.. Du får helt enkelt lära dig att säga nej, det är svårt att lära sig men det går om man verkligen vill. Hoppas att du får en bra dag och dottern en fin födelsedag. Grattis till henne. Kram

    SvaraRadera
  2. Vännen... har inte detta med din värk att göra??? Du måste verkligen vara rädd om dig och din kropp men jag vetr hur svårt det är att säga nej sen blir man så arg på sig själv....

    Puss

    SvaraRadera