måndag 16 maj 2011

Nu har morsan ledsnat!!!

Ja, idag har jag verkligen ledsnat på det här med middag...
Ena ungen gillar ris men inte bulgur, den andra är tvärt emot. Helt plötsligt gillar de inte fiskrätten (som vi ätit under flera års tid) och har aaaldriiig gillat den..?

I dag hade dottern A beställt skink och ostpaj. Då dottern F kommer hem får hon ett utbrott över att hon inte vill ha någon paj, hon vill ha "någon god mat".

Alltså, jag blir GAAALEEEN !!!
 
Så vad har jag gjort idag då? Jo, jag har gett dem båda ett uppdrag. Jag vill få in en lista ifrån båda två med 10 st "goda maträtter" enligt dem själva (dock ej tacos, eftersom det har ju redan en given plats i det här huset)så får vi se vad de kommer upp med. Tanken är alltså att jag sedan ska planera middagarna utifrån dessa listor. BASTA !!!

Återkommer med resultat!

5 kommentarer:

  1. Håller med dig !! Det är ett himla "före" med maten, men oftast gör jag middagen och då äter man det som finns.... dock inte konstiga frön, linser och sånt för det är inte lönt....
    kram monika

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där, en vill ha pasta, en annan potatis och en tredje ris.. osv. Så har man haft det i flera år,. Nu har jag bara sonen, han brukar få bestämma maten. De veckor han inte är här då bestämmer jag ;) Kram

    SvaraRadera
  3. Så är det här oxå i princip. Jag har oxå sagt att jag vill att killarna lagar maten men så långt har vi itne komit ännu. Perioder tycke rjag det är tråkigt att laga met. Men dem får allt packa upp maten om jag har varit och handlat den coh även skala potitis. I går fick en av killarna lägga resterna i burkar och ställa in i kylen, Alltid något sa han som fick se Åmål.
    Kramis Mamma Mia

    SvaraRadera
  4. Dessa barn, hoppas de kommer med bra listor tillbaka :)

    SvaraRadera
  5. Usch vad jag känner igen mig...
    Fredrik veggo
    Mira laktos
    Jag GI
    DOm två stora kräsna....

    SvaraRadera