torsdag 5 maj 2011

Ruggigt är vad det är!

Jag FRYSER!!! 
Var är värmen? Varför har vi inte sol och varmt? 
I dag har det regnat och blåst och är en riktig rugg-dag här... :(

Jag har börjat fixa nere i tvättstugan där vi ska ha valparna om ca 1 vecka. Döttrarna ska få hjälpa mig att bära in valplådan ifrån garaget ikväll. Såg att det var billiga vaxdukar på Ö&B så dit måste jag. (ska ha den i botten av lådan för att skydda). 

"Jag" ska få ett nytt kök på bruksundklubben, och nu har vi börjat titta på lite alternativ, så tankarna far lite här. Jag ÄLSKAR att planera kök!!! Eftersom vi mest värmer mat där så har jag tänkt att jag vill ha 2 st ugnar, en "vanlig" med bara över/undervärme mm och en med varmluft. Har även tittat på en stor kyl och en glaskeramikhäll. Allt ifrån Ikea, och det blev inte mer än 13 380 kr ! DET var väl ett bra pris???

Jaja, själva renoveringen startar inte förrän höstens kurser är över, någon gång i november, men ändå - det är satt i rullning!!! Vi har ju en budget att hålla oss till, och det blir inga större utsvävningar, men det behövs ju inte heller där, men det blir bra mycket bättre än det vi har nu i alla fall!


Måste åka till besiktningen innan kl 15 idag, så jag får det gjort...

tjingeling!

1 kommentar: